تلاش برای جهانی ماندن یزد نیازمند تعامل مسئولان است

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به این که ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، افتخاری برای همه ایرانیان است، گفت: تلاش برای جهانی ماندن ملزم همکاری و تعامل همه مسئولان است.

«رقیه دوست فاطمی‌ها» اظهار کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، افتخاری برای یزدی‌ها و سایر مردم ایران است .

وی با بیان این‌که مردم قناعت پیشه یزد شایسته جهانی شدن بودند افزود: این شایستگی هم در فرهنگ وسنت و هم در معماری یزد نمایان است .

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد، معماری خشت و گلی یزد را به عنوان یکی از معیارهای شهر تاریخی نام برد و تصریح کرد: کاری که معماران یزدی انجام دادند این بوده است که از همان خاکی که داشتند به خلق این آثار پرداختند .

این مقام مسئول تصریح کرد: ماندگاری این بناها نشان از ابتکار و خلاقیت بوده که به تعبیر امروزی همان اقتصاد مقاومتی است .

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی ما با همان چیزهایی که موجود داریم و بدون این که نگاهمان به بیرون باشد به خلق آثار بپردازیم .

دوست فاطمی‌ها در ادامه با بیان این که نباید فقط به معماری، خشت و گل و کالبد جسمانی شهر توجه کنیم اظهار کرد: توجه به روح دمیده شده در کالبد آثار تاریخی یزد ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به نقش مردم در زنده نگه داشتن ابنیه تاریخی، تصریح کرد:‌ حراست از روح انسانی و معنوی ابنیه کهن نقش مهمی در پایداری این آثار ایفا می‌کند.

دوست فاطمی‌ها در پایان خاطرنشان کرد: هر فرد، ارگان و نهادی باید به سهم خود برای جهانی ماندن تلاش کند و با احیای دوباره فرهنگ و سنت‌ها به جهانی ماندن کمک کند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..