۱۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در یزد وصول شد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل امور مالیاتی استان یزد از وصول هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان یزد خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی تعیین شده برای استان یزد وصول شد.

منوچهر اسدی  اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی تعیین شده برای استان یزد محقق و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وصول شد.

وی افزود: گاهی عنوان می‌شود که یزد بزرگترین استان مالیات دهنده کشور است که این موضوع صحت ندارد زیرا ۵۰ درصد مالیات کشور از استان تهران و ۵۰ درصد بقیه از ۳۰ استان دیگر تامین می شود و برخی استان‌ها نظیر اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و حتی کرمان چند برابر یزد مالیات پرداخت می کنند.

اسدی یادآور شد: در استان یزد ۲۸ درصد درآمدهای مالیاتی از مالیات بر حقوق، ۳۰ تا ۴۰ درصد از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، ۴۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده و بخشی نیز از مالیات صنوف، کسبه، پزشکان و … تامین می شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد مالیات‌های معوق نیز بیان کرد: متاسفانه امکان اعلام رقم معوقات وجود ندارد اما بسیاری از معوقات وصول شده ضمن اینکه معوقه‌های استان یزد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: وصول مالیات‌های معوق در استان یزد نیز نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است و یزد توانسته در این زمینه موفق‌تر عمل کند.

اسدی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد فرار مالیاتی بیان کرد: فرار مالیاتی معمولا بر اساس محاسباتی بر پایه تولید ناخالص ملی برآورد می شود و رقم دقیقی نیست زیرا اگر امکان ارائه رقم دقیق بود و اطلاعات کافی در این زمینه وجود داشت، دیگر عنوان فرار مالیاتی برای آن در نظر گرفته نمی شد.

وی تصریح کرد: در قانون، به تازگی فرار مالیاتی جرم شناخته شده و برای کسانی که مبادرت به فرار مالیاتی می کنند، حتی مجازات زندان نیز در نظر گرفته شده است.

اسدی تاکید کرد: در مجموع اگر سیستم مالیاتی شفاف باشد و طرح جامع مالیاتی به درستی اجرا شود، فرار مالیاتی به حداقل خواهد رسید.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..