ثبت جهانی یزد، زمینه ساز جذب بیشتر گردشگران خارجی

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ثبت جهانی یزد نتیجه یک کار تیمی است که زمینه جذب بیش از پیش گردشگران خارجی را فراهم می آورد.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش یزدی  در نشست خبری به مناسبت ثبت جهانی شهر تاریخی یزد افزود: یزد به همراه اصفهان و شیراز به عنوان مثلث گردشگری مرکز ایران مطرح است و ثبت جهانی بافت تاریخی این شهر، توجه جهانیان را به این شهر را بیشتر جلب می کند.
وی مهمترین شاخصه بافت تاریخی شهر یزد را زنده بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: مواردی از جمله زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف نیز در ثبت جهانی شهر یزد موثر بود.
این مسئول گفت: تلاش جدی در خصوص پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با بازبینی آن در سال ۹۳ آغاز و پرونده در سال ۹۴ به یونسکو ارسال و تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان پس از ۲.۵ سال نتیجه داد.
وی ادامه داد: ارزیاب یونسکو در بازدید از بافت تاریخی یزد در سال ۱۳۹۵ ایرادهایی گرفت که حدود ۶ ماه برای رفع آنها تلاش شد تا در نهایت به ثبت جهانی انجامید.
دانش یزدی آثار تاریخی و میراث فرهنگی یزد را منحصر به فرد دانست و گفت: با ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، این شهر بیش از گذشته به جهانیان معرفی و زمینه جذب بیشتر گردشگر به استان فراهم می شود.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی بافت تاریخی یزد افزود: بررای تحقق این مهم برنامه‌ های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده که با همکاری دستگاه های مربوطه محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: روز گذشته در نشستی با استاندار یزد مقرر شد وظایف دستگاه‌ ها در راستای حمایت از جذب گردشگر پس از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تدوین و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان به آنها ابلاغ می ‌شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..