عملکرد گمرک یزد در مبارزه با قاچاق کالا ستودنی است

no-thumbs

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد بابیان اینکه اقدامات گمرک در مبارزه با قاچاق کالا ستودنی است گفت: گمرک در دولت یازدهم با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و اصلاح فرایندها و نصب دستگاه‌های جدید ایکس ری متحول شده است.

به گزارش یزدی نیوزترحمی در دیدار با مدیرکل گمرک با تبیین عملکرد دولت تدبیر و امید در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: ارزش حجم قاچاق کالا در کشور در آغاز به کار دولت یازدهم ۲۵ میلیارد دلار بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۱۲ میلیارد دلار کاهش‌ یافته که این میزان کاهش در سطح بازار محسوس است.
وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی، پنجره واحد امور گمرکی، کاهش مراحل صادرات و واردات و تسهیل ترخیص کالا باعث تحول عظیم گمرک در دولت یازدهم شده است.
این مسئول اظهار داشت: اصلاح فرایندها و افزایش نظارت سیستمی، اصلاح طبقات تعرفه‌ای و تعدیل نرخ میانگین تعرفه و کاهش هزینه‌های غیرتعرفه‌ای تجارت خارجی و طراحی معماری کلان نظارت سیستمی و کاهش زمان ترخیص کالا از گمرکات از اقدام های جهادی و انقلابی رئیس‌ کل گمرک کشور است که جای تقدیر دارد.
ترحمی گفت: البته برخی قصد دارند قاچاق را به گمرک یا مناطق آزاد مربوط و با ارائه آمار غیرواقعی عملکرد دولت یازدهم درزمینهٔ مبارزه با قاچاق کالا و ارز را زیر سؤال ببرند ولی نمی‌توان واقعیت بازار و کاهش محسوس قاچاق کالا را با چنین مطالبی نادیده گرفت.
وی تأکید کرد: عزم دولت و به‌تبع آن ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبارزه اصولی و سیستمی با پدیده شوم قاچاق جدی و خلل‌ناپذیر است.
این مسئول، ساماندهی و استانداردسازی شرکت‌های هیدروکربن و تولیدکنندگان مشتقات فراورده‌های نفتی در استان را از دیگر اقدام های موثر در کاهش قاچاق برشمرد و بر تداوم نظارت کارآمد بر فعالیت این شرکت‌ها تأکید کرد.
در این نشست که کارشناسان گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشتند در خصوص اقدام های مشترک در زمینهٔ پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا بحث و تبادل‌نظر شد.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال – جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..