پیام آیت الله ناصری در پی ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو

به گزارش یزدی نیوز؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با به فال نیک گرفتن خبر ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد ،خواستار توجه بیشتر مسئولان به مشکلات بافت قدیم یزد شد. 

متن کامل پیام آیت الله ناصری بدین شرح است:
 
خبر خوش آیند ثبت جهانی بافت قدیمی شهر یزد توسط یونسکو و اهمیت دادن جهان به بناهای تاریخی و کهن این دیار، ما را به احترام به افکار و عملکرد گذشتگان در طراحی سازهای خشتی و گلی با نگاهی به معماری اصیل اسلامی و امکانات بومی و بدور از تجملات و تشریفات دست و پاگیر وا می دارد. ارزش این بناهای فاخر وقتی دو چندان می شود که می بینیم، همه مصالح برای ساخت آن از تولید خشت و آجر وگچ گرفته تا طراحی و ساخت و ساز آن با توجه به اقلیم گرم و خشک یزد و بهره گیری درست از آبهای زیرزمینی چون قناتها و مهمتر از همه اثرگذاری فرهنگ دینی و اسلامی در جای جای بافت ها، حجم ها، سازها در ساخت خانه ها، بازار، بازارچه، کوچه، آب انبار، حمام و مساجد متعدد از نگاه طراحان و معماران خوش ذوق و مسلمان، هویتی درخور به این مردمان سخت کوش می بخشد، بدینگونه که هر چه داریم از خودمان است و از فکر و اندیشه و تولید خودمان بهره گرفته ایم.  
به هرحال ما این خبر مهم را به فال نیک می‌گیریم و ضمن تشکر از همت مسئولان استان در این امر، به آنها یادآوری می‌نمائیم از این الگوی قدیمی و کهن و از طرح و اندیشه معماران، مهندسان و تولیدکنندگان مومن و معتقد کشور در همه ابعاد سازندگی می‌توانیم بهره بریم و آن را به جهانیان انتقال داده و همچون گذشته هویت ارزشی خود را تداوم بخشیم؛ ان شاالله. 
مسئولین محترم همه تلاش خود را در جهت خدمت بهتر به ساکنین بومی بافت قدیمی و تسهیل تعمیرات خانه‌های فرسوده و تأمین امکانات و مصالح مرغوب بکار بندند. ان شاالله
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..