عرضه جگر گرم ممنوع شد

به گزارش یزدی نیوزرئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش قیمت گوشت گوسفندی در هفته جاری خبر داد و گفت: حدود یک ماه است که جگر گوسفندی نیز قبل از عرضه به بازار باید ۲۴ ساعت در پیش سرد قرار بگیرد.

علی اصغر ملکی با بیان اینکه این نوع گوشت حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان گران شده افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کنندگان حدود ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان است.

وی ادامه داد: برای کنترل بازار گوشت نیازمند هستیم که واردات افزایش یابد، با توجه به اینکه الان فصل تابستان و هوا گرم است و ما با کمبود مواجه هستیم.

ملکی تصریح کرد: طی ۳ الی ۴ سال اخیر با کشتار بی رویه دام های مولد در کشور مواجه هستیم که این مساله ما را با مشکل روبرو کرده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلیل این کشتارها اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هر کجا که مسئولان را ببینیم به آنان اطلاع رسانی می‌کنیم اما تاکنون برخورد جدی با عاملان این مساله نشده است. در صورت عدم جلوگیری؛ این کار در سال‌های آینده ما را با معضل جدی روبرو خواهد کرد.

ملکی قاچاق دام به کشور قطر را از دیگر دلایل گرانی گوشت گوسفند اعلام کرد و افزود: از شایعات مطرح شده این روزها در خصوص واردات ۴هزارتن گوشت از مغولستان اطلاع ندارم.

وی تاکید کرد: قیمت جگر گوسفندی به دلیل شیوع تب کریمه و عدم استقبال مردم کاهش یافته و همین مساله نیز یکی از دلایل گرانی قیمت گوشت گوسفندی است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خاطرنشان کرد: حدود یک ماه پیش جگر گوسفند نیز مانند گوشت قبل از عرضه به بازار ۲۴ ساعت در پیش سرد قرار می‌گیرد و سپس به بازار عرضه می شود، این اقدام باعث می شود که هیچ مشکلی در جگر وجود نداشته باشد و مردم بتوانند با خیال راحت آن را مصرف کنند؛ توصیه ما به مردم این است که جگر را نیز مانند گوشت از مراکز مجاز خریداری کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..