عملیات کاووش “شهر قدیمی بافق” آغاز شود

به گزارش یزدی نیوزرئیس شورای اسلامی شهر بافق بر لزوم تسریع در شروع عملیات کاووش شهر قدیمی بافق در منطقه قاضی میرجعفر تاکید کرد.

محمد رنجبر  در نوزدهمین مجمع هم‌اندیشی توسعه شهرستان بافق که با موضوع گردشگری برگزار شد اظهار داشت: شروع عملیات کاووش در شهر قدیمی بافق با توجه به ایجاد پتانسیل تشکیل منطقه گردشگری با مجموعه تفرجگاهی آبشار می‌تواند در جذب گردشگر و توریست مفید باشد.

وی بر لزوم تسریع در رابطه با ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق به اداره تاکید کرد و گفت: شرایط برای این کار فراهم است و باید مسئولان مربوطه نسبت به اجرایی شدن آن تمام تلاش خود را به‌کار ببندند.

رنجبر با اشاره به لزوم ایجاد سایت جامع گردشگری مناسب بیان کرد: این سایت می‌تواند به معرفی تمامی زیرساخت‌‌ها، مکان‌های دیدنی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری،  پتانسیل منطقه و امکان نظرسنجی و همچنین ثبت نظرات با جدیدترین روش موجود بپردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر بافق لزوم برندسازی مهارت حصیر‌بافی، توجه ویژه به یوزپلنگ آسیایی و اقدام لازم جهت طرح تکثیر در نیمه اسارت، لزوم راه‌اندازی موزه علوم طبیعی مناسب، توجه به مسیرهای کوهپیمایی از جمله جنگل ارس از روستای باجگان به شادکام  پتانسیل تبدیل میدان خان به مرکز ارائه خدمات صنایع دستی و سعی در تحقق این موضوع را از جمله دیگر مطالب مهم در ارتباط با بحث گردشگری بافق دانست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های بافق در زمینه گردشگری، بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی است که می‌تواند پذیرای گردشگران از همه سلایق و علایق باشد.

رنجبر بر ضرورت اطلاع‌رسانی در زمینه آشنا شدن مردم نقاط مختلف کشور با جاذبه‌های گردشگری بافق تاکید کرد و گفت: در صورتی که این اطلاع‌رسانی به درستی انجام شود هر سال شاهد حضور بسیار بیشتر گردشگران در شهرستان بافق هستیم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..