بررسی اجمالی شکست های اخیر اصلاح طلبان در بافق

به گزارش یزدی نیوزاگر عملکرد اصلاح طلبان بافق  ــ خصوصا مجمع اصلاح طلبان و اعضای ارشد این گرایش سیاسی ــ از سال ۹۲ به اینطرف، که فضای سیاسی کشور بازتر شده را در بوته نقد و بررسی قرار دهیم، نمره ای بسیار بسیار ضعیف میگیرند.
رای دوبرابری نامزد رقیب حسن روحانی در انتخابات اخیر ( بیش از ۶۵ درصد مردم بافق به آقای رئیسی رای دادند) ، عدم راهیابی هیچ یکی از کاندیداهای اصلاح طلب به شورای شهر، عدم توانایی در ایجاد ائتلاف انتخاباتی اصلاح طلبان با حضور کاندیداهای شناخته شده اصلاح طلب بافقی در انتخابات شورای شهر، عدم توانایی در بخدمت گرفتن اصلاح طلبان در پستهای مدیریتی شهر (حتی در دوره بیش از ۳ ساله فرماندار اصلاح طلب سابق)، انزوا و گوشه گیری بسیاری از فعالان سیاسی ـ رسانه ای اصلاح طلب، عدم پیوستن نیروهای تازه نفس و جوان به این گرایش سیاسی، اختلافات وسیع و گاه آشکار در اعضاء و …. از دستاوردهای منفی عملکرد چهارساله اخیر این گرایش سیاسی در بافق است.
با بررسی افکار و اعمال اعضای ارشد اصلاح طلب بافق، چندین عامل برای این عملکرد بسیار ضعیف متصور است. مهمترین عامل شکست اصلاح طلبی در بافق، تمامیت خواهی و اقتدارگرایی در سرشاخه های اصلی و قدیمی است. اعضای قدیمی که خود به مناصب دولتی و اقتصادی رسیدند اما در ایجاد شرایط برای ورود دیگر اعضاء خصوصا جوانان اصلاح طلب به عرصه مدیریتی، به همان دلیل تمامیت خواهی و منافع شخصی، به شدت ضعیف عمل کردند تا جاییکه حتی خود این افراد، برای حضور جوانان اصلاح طلب، پنهانی سنگ اندازی کرده اند. بگذریم از اینکه برخی از مدیران دوره احمدی نژاد ( که هنوز در این دولت، باقی مانده اند) در تعامل و رایزنی های مخفیانه با حامیان دولت احمدی نژاد و حتی مسئولین ستاد وی در سال ۸۸، موجبات تفرقه و اختلاف در اصلاح طلبان را به گونه ای فراهم آورده اند که در زبان مردم عادی، جمله "اصلاح طلبان بافق، اصلاح طلب نیستند بلکه فرصت طلبند" جاری و ساری است.
اگر هر چه زودتر، فکری اساسی برای عملکرد این گرایش سیاسی در بافق انجام نشود، دیر نخواهد بود که برای همیشه کفه ترازوی سیاسی بافق، به سمت جناح رقیب به گونه ای سنگین شود که برگرداندن آن، سالها زمان ببرد.  فلذا برای ممانعت از این اتفاق، نیاز است در افراد، افکار و عملکرد این گرایش سیاسی در بافق، خانه تکانی قابل توجهی انجام شود. فرصت از کسانی گرفته شود که فرصت طلبانه به دنبال منافع شخصی و پرکردن جیب خود از انواع و اقسام شرکتهای اقماری و ارتباطات ناسالم اقتصادی هستند و منافع شخصی خود را بر منافع حزبی و ملی کشور ترجیح می دهند. دست کسانی قطع شود که بوقلمون صفت، با انواع و اقسام حیله ها و ترفندها، خود را اصلاح طلب جا می زنند حال آنکه، در پس پرده، زد و بندهای اقتصادی و سیاسی بیشماری با افراد شاخص جناح رقیب دارند. مردم بافق، چندین سال است که دو چیز را در اصلاح طلبان بافق، مفقوده می بینند: اتحاد و یکرنگی….  
سین . الف . رضوی

بخش نظردهی بسته شده است..