برخی واحدهای صنعتی یزد شاخصه‌های صنعتی بودن را ندارند

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد با اشاره به اینکه برخی واحدهای صنعتی یزد شاخصه‌های صنعتی بودن را ندارند گفت: آمار تعداد واحدهای صنعتی یزد درست نیست.

 سیدمحمد میرمحمدی  در نشست کمیته راهبری اس‌دی‌آی استان یزد یکی از مشکلات بزرگ استان یزد را انجام هزینه بدون حصول استفاده از این هزینه‌ها دانست و گفت: کارهایی که هشت تا ۱۰ سال قبل در استان یزد شروع شده ولی از آن هیچ استفاده‌ای نشده است.

وی این موضوع را بدترین شیوه انجام کار دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه این است که مدیران باید نسبت به هزینه کرد حساسیت بیشتری داشته باشد و در تغییر مدیریت هم مدیر قبلی تمام اطلاعات و روند کار را به مدیر جدید انتقال دهد.

استاندار یزد افزود: این موضوع وظیفه هر مدیر است که تمام روند کار را برای ادامه به مدیر جدید منتقل کند تا وی نخواهد دوباره این کارها را پیگیری و دوباره کاری کند.

میرمحمدی تصریح کرد: الان همه دستگاه‌ها بانک‌های اطلاعاتی از نهادها و بخش‌های مختلف مرتبط با خود در اختیار دارند و به صورت جزء به جزء اطلاعات را احصا کرده‌اند.

وی مشکل موجود را عدم توانایی در بهره‌برداری از این اطلاعات دانست و عنوان کرد: هیچ دستگاهی را نمی‌توان پیدا کرد که اطلاعات مربوط به خودش را نداشته باشد و اینکه نتوانسته‌اند از این اطلاعات تجزیه و تحلیل لازم را داشته باشند، به دلیل این است که تاکنون نخواسته‌اند در این راه قدم بردارند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه همیشه از استان یزد به عنوان یک استان صنعتی یاد می‌شد، گفت: پس از اینکه بررسی‌های لازم به عمل آمد متوجه شدیم که یک کارگاه تیرچه بلوک که ۳۰ عدد تیرچه برای یک ساختمان می‌زند جزو واحدهای صنعتی به حساب آمده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: واحد صنعتی تعریف خاص خودش را دارد و نباید هر واحدی که بعضا به صورت موقتی هم ایجاد شده است را در بین واحدهای صنعتی گنجاند.

وی تعریف درست از فعالیت‌ها را بسیار ضروری دانست و گفت: بحث دوم تشخیص تفاوت مستند‌سازی و اطلاعات است، اطلاعات به صورت دائم در حال تغییر است و مستند‌سازی بر اساس این اطلاعات ایجاد می‌شود.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تمام کارها باید بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و منظم باشد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری‌ها بر اساس اطلاعاتی است که در حال تغییر است و ما باید نسبت به این اطلاعات آشنایی کامل داشته باشیم.

میرمحمدی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم دیگر این است که ناهماهنگی های موجود بین ادارات و دستگاه‌های مختلف را شناسایی کرده و پس از آن از دولت درخواست برطرف کردن این موارد را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این اقدامات به خوبی انجام شود می‌توان از امکانات موجود برای پیشرفت و توسعه استان با همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های مربوطه استفاده کرد.

استاندار یزد ارزش افزوده را یکی از مهمترین مسائل مرتبط با مدیران دانست و گفت: امروز مدیران باید هر کاری که انجام می‌دهند بر اساس سود و منفعت باشد و زمینه بهبود فعالیت‌ها را به وجود آورد.

میرمحمدی گفت: مدیریت در استان یزد نیازمند تفکری است که علاوه بر ایجاد منفعت برای اداره مربوطه، برای کل استان و کشور هم منفعت به دنبال داشته باشد و زمینه پیشرفت همه جانبه استان و کشور را فراهم آورد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..