همایش تلاش برای توسعه و عمران ندوشن

no-thumbs

همایش تلاش برای توسعه و عمران شهر ندوشن با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، فرهیختگان، روحانیون، اساتید دانشگاه، نخبگان و سایر قشرهای مختلف مردم این شهر در محل تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزهدف از برگزاری این همایش که به همت موسسه مردم نهاد اندیشه روشن ندوشن برگزار شد؛ ایجاد فضای دوستی، صمیمیت، همفکری و هم اندیشی، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های شرکت کنندگان در جهت پیشرفت، توسعه ، عمران و آبادانی منطقه و همچنین وحدت و همدلی آنان برای گره گشایی مسایل و مشکلات شهر اعلام شد.
امام جمعه ندوشن در این همایش با قدردانی از خدمات و تلاش های موسسه اندیشه روشن به خصوص در زمینه کمک به نیازمندان، خواستار مشارکت مردم در توسعه و آبادانی شهر شد.
حجت الاسلام ' محمد جوادی ' با اظهار امیدواری از اینکه این موسسه در آینده با کمک و همراهی مردم بتواند گام های بلندتری برای آبادانی شهر بردارد؛ بر احیاء ارزش ها، سنت ها، تاریخ و میراث گذشتگان تاکید کرد.
وی ندوشن را دارای آثار، تاریخ و تمدن کهن و دیرینه خواند و افزود: ندوشن یک شهر باستانی و دارای تاریخ کهن است و وجود منبر چوبی مسجد جامع با ارزش با قدمت حدود یک هزار سال و زیلوی های ۹۰۰ ساله آن گواه این امر است.
رئیس هیات موسس و بنیانگذار موسسه اندیشه روشن ندوشن هم در این همایش ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان از انجام فعالیت های خیر خواهانه و خداپسندانه به عنوان یکی از برنامه های مهم این موسسه یاد کرد.
' حسین قوه ' با بیان اینکه این موسسه آمادگی دارد تا از کمک خیرین بهره مند گردد؛ خواستار مشارکت مردم در فعالیت های خیرخواهانه در این منطقه شد.
یکی از اساتید دانشگاه یزد هم وحدت، همدلی، وجود روحیه فعالیت های جمعی و مشارکت جویانه مردم در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را از میراث و فرهنگ گذشتگان این مرز و بوم دانست و بر احیای آن تاکید کرد و گفت : یکی از اهداف این همایش توجه به همین موضوع است.
' علی اکبر جعفری ' افزود: ندوشن دارای فرهیختگان و اندیشمندانی نامدار است که لازم است هر از گاهی گردهم آیند و به مسایل شهر و دیار خود توجه کنند.
در این مراسم که با ضیافت افطار همراه بود با اهدای لوح سپاس از تعدادی از خیرین و نیکوکاران که موسسه اندیشه روشن را در مسیر رسیدن به اهداف و برنامه هایش یاری کردند تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این همایش از کتاب ' تذکره شعرای ندوشن 'که مجموعه از اشعار و زندگینامه شعرای این منطقه است رونمایی شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..