شناسایی ۱۵ نیاز فناورانه در صنایع استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از شناسایی ۱۵ نیاز فناورانه در صنایع غالب استان در سال گذشته خبر داد .

 «سیدمسعود عظیمی» در نخستین کارگروه توسعه فن آوری و ارتقاء رقابت پذیری استان که با حضور نمایندگان برخی از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، در این رابطه اظهار کرد: از بین نیازهای فن‌آورانه شناسایی شده، ۳ نیاز با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان مرتفع شده و در سال جاری نیز برای شناسایی نیازهای جدید و رفع آنها از طریق سیاست‌گذاری در همین کارگروه برنامه‌ریزی خواهد شد .

وی در ابتدای این جلسه ضمن تشریح دستورالعمل مبادله و ارتقای فن‌آوری و توسعه خدمات نرم‌افزاری و مشاوره‌ای در مراکز خدمات فن آوری و کسب و کار، بیان کرد: این کارگروه با هدف اجرای هدفمند برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از واحدهای صنعتی و تولیدی تشکیل شده است .

  عظیمی با بیان این که واحدهای صنعتی در بخش ارتقاء فناوری با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، اظهار کرد: حفظ و پایدارسازی واحدهای صنعتی با تکیه بر افزایش توان رقابتی با تکیه بر توان مشاورین مستقر در مرکز خدمات فن آوری و کسب و کار استان از جمله مهمترین اهداف این کارگروه است.

وی ادامه داد: در این کارگروه در نظر داریم تا با برنامه‌ریزی حضور هدفمند تیم‌های مشاور حرفه‌ای در زمینه‌های تخصصی مدیریت استراتژیک، بازار، منابع انسانی، مالی و فن آوری نسبت به شناسایی و رفع موانع موجود در صنایع کوچک و متوسط اقدام و شرایط لازم جهت حضور با ثبات واحدها در بازارهای هدف را فراهم سازیم .

  عظیمی در پایان با اشاره به برخی از نیازهای فناورانه، گفت: از جمله مهترین تصمیماتی که در این کارگروه گرفته شده تعیین اولویت‌های جامعه هدف و مشخص کردن نحوه شناسایی و کمک به رفع نیازهای فناورانه با همراهی شورای فن بازار استان یزد بود .

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..