رئیس هیئت فوتبال خبر داد:

راه اندازی نخستین مدرسه فوتسال بانوان در یزد

رئیس هیئت فوتبال استان یزدگفت: نخستین مدرسه فوتسال بانوان در یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزعبدالرضا دستا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد در ارتباط با وضعیت فوتبال یزد، اظهار داشت: صداقت، صمیمیت و صبوری سه رویکردی است که سعی داریم در ورزش فوتبال یزد پیاده کنیم.

وی اجرایی شدن این سه رویکرد را نسخه شفابخش فوتبال یزد دانست و عنوان کرد: اصحاب رسانه و قلم بیشترین نقش در زمینه تحقق این رویکردها و همچنین پیشرفت و تعالی سطح فوتبال یزد را دارند و امیدواریم که هر روز شاهد حضور بیشتر آنها در این عرصه‌ها باشیم.

رئیس هئیت فوتبال استان یزد با بیان اینکه دیپلماسی ورزش در یزد ضعیف است، ادامه داد: رسانه‌ها باید سعی کنند تعامل بین فوتبال و صنایع و نهادهای استان را بیش از پیش فراهم کنند و در عرصه‌هایی که هنوز رویکرد ورزشی به خود نگرفته‌اند، این رویکرد را به وجود آورند.

دستا فراهم شدن رویکرد ارتباط صنایع با ورزش به ویژه فوتبال را با تحقق دیپلماسی در این ورزش دانست و ادامه داد: امیدواریم همه در استان یزد دست به دست هم داده و نسبت به تحقق این اهداف حرکت کنیم.

وی  با اظهار تاسف نسبت به سقوط وحدت یزد به لیگ دسته دو، اظهار داشت: تابستان سال گذشته که فولاد نسبت به عدم تیم‌داری اعلام کرد، در جریان قرار گرفتیم که دبیر هیئت قبلی به شدت پیگیر این بود که تکلیف تیم مشخص شود و تیم‌داری در استان انجام شود.

رئیس هئیت فوتبال استان یزد افزود: پیشنهاد فولاد یزد این بود که تیم را به خارج از استان بفروشد و علاوه بر پرداخت بدهی‌های تیم، امتیاز یک تیم دسته دو خریداری و در استان فعالیت کند.

دستا عنوان کرد: بالاخره مقرر شد که تیم‌داری در یزد انجام شود ولی از ۲۶ مهر که مجمع در استان یزد برگزار شد، متوجه شدیم که بازیکنان اعتصاب کرده و غیر بومی‌ها هم از استان رفته‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه با شروع به کار این هیئت، عدم تحقق وعده‌های صورت گرفته توسط مسئولان تیم و ورزش استان به وجود آمده بود و بازیکنان هم دست به اعتصاب زده بودند که بسیار مشکل‌آفرین بود.

رئیس هئیت فوتبال استان یزد افزود: بالغ بر ۲۰ جلسه در ارتباط با رفع مشکلات این تیم برگزار شد ولی مشکلات به حدی ریز شده بود که تلاش‌های زیاد امکان تکمیل آنها را به وجود نیاورد.

دستا با تاکید بر اینکه نظر هیئت فوتبال استان عدم تغییر مدیریت تیم بود، خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار شد که این نظر انجام شود نماینده یزد در مجلس دو ماه تلاش کرد که خواسته‌های فولاد را محقق کند ولی بعد از دو ماه متوجه شدیم که وی نتوانسته کاری برای فولاد انجام دهد و این شرکت رسما اعلام کرد که توانایی تیم داری ندارد و رسما طی صورت جلسه‌ای تیم به نماینده مجلس واگذار شد.

وی تشکیل هیئت مدیره و بخش فنی باشگاه را از اقداماتی دانست که در زمینه رفع مشکلات این تیم پس از واگذاری امتیاز توسط فولاد انجام شد و بیان کرد: هیئت فوتبال به لحاظ قانونی و در حوزه اختیارات تا بیش از این حد امکان پیگیری موضوع را نداشتند.

رئیس هئیت فوتبال استان یزد با بیان اینکه نماینده مردم یزد در مجلس اختیار مالی به هیئت مدیره نداده بود، بیان کرد: دست هیئت مدیره از بعد مسائل مالی خالی بود ولی بقیه اختیارات را داشتند.

دستا مشکلات این باشگاه را شامل ساختاری، تشکیلاتی، مدیریتی، فنی و موارد مختلف دیگر دانست و گفت: متاسفانه مربی این تیم درگیر کارهای غیر اصلی خود از جمله دریافت پول بازیکنان شد و سرپرست هم به وظایف خود عمل نکرد.

وی در ارتباط با فوتبال بانوان یزد گفت: مدرسه فوتسال بانوان یکی از نیازهای استان یزد که در ارتباط با آن برنامه‌هایی داریم که امیدواریم زمینه تحقق آن فراهم شود و بتوانیم امسال این مدرسه فوتبال را در یزد راه‌اندازی کرده و زمینه تقویت فوتسال پایه بانوان در یزد را فراهم آوریم.

رئیس هئیت فوتبال استان یزد بر ضرورت تربیت مربی و داور در حوزه بانوان تاکید کرد و گفت: در استان یزد بیش از ۶۰۰ مربی در درجات مختلف فوتبال داریم که مازاد نیاز است و در داوران آقایان هم همین وضعیت وجود دارد ولی در حوزه بانوان با مشکل جدی کمبود مربی و داور روبرو هستیم.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..