رتبه برتر کشوری بیمارستان اردکان

به گزارش یزدی نیوزسرپرست بیمارستان اردکان ترویج زایمان طبیعی را از آثار مثبت طرح تحول سلامت عنوان  و اظهار کرد: آمار زایمان طبیعی اردکان در سال گذشته حدود ۶۶ درصد بوده که این آمار بیمارستان ضیایی این شهرستان را به عنوان برتر کشوری در زمینه ترویج زایمان طبیعی و سلامت مادران معرفی کرده است .

دکتر «محمد سلطان محمدی»  با اشاره به شروع به اجرای طرح تحول نظام سلامت از خردادماه ۹۳، این طرح را شامل محورهای ارتقاء کیفیت هتلینگ، ترویج زایمان طبیعی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، کاهش پرداختی درمان از جیب مردم، ارتقاء خدمات اورژانس و ارتقاء ویزیت و حضور پزشک مقیم در اورژانس در ساعات غیر اداری ذکر و اعلام کرد: خوشبختانه تمام این موارد با موفقیت در بیمارستان ضیایی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در سال گذشته نزدیک به  18هزار نفر بیمار در بیمارستان ضیایی اردکان پذیرش شده‌اند، افزود: با توجه به بستری ۲۰ هزار نفر از بیماران در بخش اورژانس این بیمارستان، درصد اشغال تخت‌های بیمارستان در سال گذشته به بیش از ۷۶ درصد رسید.

سرپرست بیمارستان اردکان ترویج زایمان طبیعی را از آثار مثبت طرح تحول سلامت عنوان و در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه آمار زایمان طبیعی سال گذشته در اردکان حدود ۶۶ درصد از مجموع زایمان‌ها بوده که این آمار بیمارستان ضیایی را در جایگاه برتر کشوری به لحاظ ترویج زایمان طبیعی و سلامت مادران قرار داده است.

وی افزود: میزان سزارین در بیمارستان اردکان قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۴۴.۰۸ درصد بود ولی این رقم بعد از اجرای طرح با هدف ترویج زایمان طبیعی، به ۳۳.۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است .

سلطان‌محمدی یکی دیگر از محورهای طرح تحول سلامت را حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان، عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح در طول تمام روزهای هفته، سه متخصص داخلی و سه متخصص جراح عمومی در زمان مشخص شده به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی گفت: با توجه به اجرایی شدن طرح تحول سلامت هم‌اکنون ۲۶ پزشک فوق‌تخصص و ۴۴ متخصص در این بیمارستان مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول همچنین به یکی دیگر از خدمات طرح تحول سلامت یعنی «ارتقای خدمات هتلینیگ» در بیمارستان ضیایی اردکان اشاره و اظهار کرد: در خصوص بحث هتلینگ و زیباسازی فضای بیمارستان ضیایی اقدامات خوبی در جهت افزایش کیفیت فضاهای داخلی آن اعم از نقاشی، زیباسازی حیاط و اتاق‌ها و البسه بیماران، کیفیت ظروف غذایی، آب شرین کن و غیره در جهت رفاه حال بیماران با هدف این که هر مریضی وارد بیمارستان دولتی می‌شود فکر کند که خدمات در حد بیمارستان خصوصی است، ارائه شده است .

سلطان‌محمدی ادامه داد: از مهم‌ترین دغدغه های بیمارستان ها ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و با رعایت استانداردهای جهانی است که در نهایت منجر به جلب رضایت مشتری‌می شود و ایمنی بیماران را فراهم می‌کند  و بیمارستان ضیایی اردکان نیز بر اساس این موضوع و به منظور تامین آرامش خاطر بیماران، نهایت تلاش خود را به کار بسته است.

سرپرست بیمارستان ضیایی مراجعه اتباع بیگانه غیرمجاز و همچنین توقع آنان برای استفاده از بخش مددکاری بیمارستان را از جمله مشکلات عدیده این بیمارستان برشمرد و افزود: خوشبختانه با تغییر سیستم نوبت‌دهی بیمارستان و به روز‌رسانی برنامه امکان دریافت نوبت به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی فراهم شده و علاوه بر این نیز ۲ دستگاه ثبت نوبت در داخل پلی‌کلینیک بیمارستان برای بیماران مراجعه کننده تعبیه شده است .

وی با بیان این که تاکنون برای اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان ضیایی ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۸۵ میلیارد ریال آن در جهت خرید تجهیزات بوده است، افزود: از جمله دیگر امکانات جدید بیمارستان  ضیایی که از ایام نوروز به بهره‌برداری رسید، باند فرود بالگرد برای انتقال بیماران به مرکز استان است.

وی از در ساخت بودن چند بخش جدید دیگر در این بیمارستان شامل آی.سی.یو، موزه، کتابخانه، بازتوانی بیماران قلبی و بخش شیمی درمانی خبر داد.

سلطان محمدی در پاسخ به انتقادات در ارتباط با نداشتن بخش ویژه MRI در این بیمارستان هم گفت: طبق استاندارد هر منطقه با جمعیت یک میلیون نفر نیاز به یک دستگاه MRI  است و این در حالی است که استان یزد با یک میلیون نفر جمعیت چهار دستگاه دارد و نباید فراموش کرد که با توجه به فاصله نزدیک اردکان و میبد می‌توان بدون هزینه از بخش پرهزینه‌ای در شهر همجوار  استفاده کنیم و این به نفع مردم است .

وی با قدردانی از خیرین بخش بهداشت و درمان که کمک شایانی را در روند ساخت و تامین تجهیزات بیمارستان داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که روند حمایتی خیرین و دلسوزان خدمت به مردم ادامه داشته باشد تا در روند ساخت طرح‌های نیمه تمام تسریع شود.

سلطان محمدی در پایان با اشاره به برخی کاستی‌ها در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان، گفت: تلاش بیمارستان بهبود کیفیت، توسعه و خدمات و افزایش اعتماد مردم است و در این راستا نیز از رسانه‌ها انتظار داریم که از هر گونه بزرگ‌نمایی و ارائه اطلاعات غلط دوری کنند.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..