افزایش سرانه مصرف ماهی در بین یزدی‌ها

به گزارش یزدی نیوزمدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد با اشاره به ارتقاء چشمگیر سرانه مصرف ماهی در استان، گفت: سرانه این مصرف در سال گذشته به ۷.۷۵ کیلوگرم در استان رسیده است.

«سید یحیی سادات اخوی» با اشاره به تولید استانی یک هزار و ۱۶۷ تن انواع آبزیان در سال گذشته، اظهار کرد: به طور عمده دو نوع ماهی سردابی و گردابی در استان یزد پرورش داده می‌شود که میزان پرورش ماهی سردابی ۵۷۵ تن و گرمابی نیز ۵۹۲ تن در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به فعالیت مجدد مرکز تکثیر و پرورش جرمق علیا و مرکز دپوی ماهی واقع در شهرستان مهریز، بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی سردابی و بالغ بر ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در این استخرهای استان رهاسازی شد .

سادات اخوی با بیان این که سرانه مصرف ماهی در سطح استان با توجه به فعالیت‌های آموزشی مدیریت شیلات و برگزاری دوره‌های متعدد آموزش طبخ آبزیان، به طور چشمگیری ارتقاء یافته است، تصریح کرد: درحال حاضر سرانه مصرف ماهی در بین یزدی‌ها به ۷.۷۵ کیلوگرم رسیده است .

وی با اشاره به اختلاف ۸.۹ کیلوگرمی سرانه مصرف ماهی در کشور در مقایسه با سرانه‌ی جهان، تصریح کرد: این اختلاف بیانگر راه طولانی پیش روی شیلات کشور است .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ماهی تیلاپیا از جمله گونه‌های وارداتی به کشور است، خاطرنشان کرد: این گونه ماهی برای اولین بار در مرکز تحقیقات ملی آبزیان آبهای شور داخلی در شهرستان بافق پرورش یافته و مطالعات پیرامون شرایط پرورش و تغذیه آن نیز انجام شده است که همچنان ادامه دارد .

سادات اخوی با بیان این که پارسال میزان ۴.۵ تن ماهی تیلاپیا در استخرهای این مرکز تولید و عرضه شده است، تصریح کرد: با توجه به لزوم کسب رضایت سازمان محیط زیست در خصوص نگهداری و پرورش این گونه ماهی در استخرها، رایزنی‌ها به منظور شرایط صدور مجوز همچنان ادامه دارد

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..