یزدی‌ها از منتخبان خود چه می‌خواهند

به گزارش یزدی نیوزهمشهری نوشت:مردم استان مطالبات بسیاری از رئیس جمهور منتخب و نمایندگان استان در شوراها دارند. آنها تامین آب و اجرای خط دوم انتقال آب را اصلی‌ترین خواسته خود هم از رئیس جمهور و هم از نمایندگان شوراها بیان می‌کنند.یزدی‌ها همواره با حجب و حیای بیشتری  مطالبات خود را از دولت بیان کرده‌اند و همواره تلاش کرده‌اند با نیروی مردمی و مشارکت بخش خصوصی، نیازها را تامین کنند اما برخی از نیازها و خواسته‌ها باید به‌صورت دولتی و با تخصیص اعتبارات ویژه تامین شود.از این رو آنها انتظارات خود از رئیس جمهور آینده و همچنین نمایندگان استان در شوراها را با همشهری در میان گذاشتند که مهم‌ترین آنها، آب است. آنها انتظار دارند که طرح انتقال آب به استان با سرعت بیشتری اجرا شود تا آنها همواره نگران قطعی آب و کمبود آب آشامیدنی نباشند.آنها همچنین خواستار بازگشایی کارخانه‌های تعطیل شده هستند تا جوانانشان از بیکاری خلاص شوند و مجبور نباشند برای پیدا کردن کار به شهرهای دیگر بروند. به عقیده آنها جوانان تحصیلکرده یزدی باید در کارخانه‌های استان به کار گرفته شوند.کاهش آلودگی هوا، رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بافت تاریخی برای رونق این صنعت پاک، توجه به سیما و منظر شهری و فراهم کردن فرصت نشاط و شادابی برای شهروندان  از دیگر خواسته‌هایی است که در این گزارش به آن پرداخته می‌شود.

توسعه استان در گرو آب
یکی از شهروندان یزدی با بیان اینکه مردم استان همواره در انتخابات مشارکت خوبی دارند و در انتخاب سرنوشت خود سهیم هستند، انتظار خود از رئیس جمهور آینده را توجه به محرومیت استان به ویژه از نظر کمبود آب بیان می‌کند و می‌افزاید: اگر آب نباشد، استان از هر حیث عقب مانده باقی می‌ماند از این رو باید هر چه  سریع‌تر آب به استان منتقل شود.
«محمدرضا خبیری» با اشاره به اهتمام شهید آیت الله صدوقی برای اجرای خط اول انتقال آب به استان، می‌گوید: هنوز این چنین عزمی برای انتقال آب به استان در بین مسئولان استان و کشور مشاهده نشده است چرا که اگر این طور بود، نگرانی بابت تامین آب مردم استان وجود نداشت.وی ادامه می‌دهد: برای رونق همه‌جانبه استان به آب نیاز است و اگر آب به استان منتقل نشود هم صنایع فعلی از پا خواهند افتاد و هم کام یزدی‌ها تشنه می‌ماند از این رو آب حیاتی‌ترین نیاز شهروندان یزدی است که امیدواریم مورد توجه رئیس جمهور آینده نیز قرار گیرد.

سیما و منظر نازیبای شهر
یکی دیگر از شهروندان یزدی به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در بهبود شرایط شهرها و روستاها اشاره می‌‌کند و می‌افزاید: به نظر می‌رسد نمایندگان شوراها هنوز به اهمیت نقششان در بهبود وضعیت واقف نشده‌اند وگرنه بعد از برگزاری ۴ دوره انتخابات شوراها، شرایط باید تغییر کرده باشد.«زهرا کلانترزاده» ادامه می‌دهد: سیما و منظر شهر بعد از ۴ دوره برگزاری شوراهای اسلامی شهر، تغییر چندانی نکرده است. برخی تغییرات انجام شده سلیقه‌ای و خارج از تخصص و تجربه است. وی می‌افزاید: افرادی که برای عضویت در شوراها کاندیدا می‌شوند باید ابتدا صلاحیت و توانمندی خود در مباحث شهری را محک بزنند و با تخصص وارد عرصه شوند وگرنه ممکن است متخصصان ارزشمندی نیز به شورا راه یابند اما تخصص آنها به درد شوراها نخورد.این شهروند ادامه می‌دهد: شهر یزد فاقد برنامه مدون برای توسعه است از این رو توسعه نامتوازن آن، در حاشیه‌ها و خالی شدن مرکز شهر از جمعیت را شاهد هستیم در حالی که اگر رویه درستی در پیش گرفته می‌شد، مرکز شهر با همه هزینه‌هایی که برای شکل گیری آن انجام شده است، نباید خالی از سکنه می‌ماند و زمین‌های خالی و نساخته در گوشه و کنار معابر خودنمایی کرده و ظاهر شهر را نازیبا می‌کرد.

آلودگی‌ها و مشکلات شهروندان
یکی دیگر از شهروندان با اشاره به مشکلات متعدد زیست محیطی که در‌استان وجود دارد، می‌گوید: آلایندگی کوره‌ها، صنایع سنگین و پرآبخواه و واحدهای بدون فیلتر داد یزدی‌ها را درآورده و سلامت آنها را در معرض خطر قرار داده است، نمایندگان مردم در شورا باید برای این مشکلات چاره‌اندیشی کرده و برنامه ارائه کنند.«فاطمه رئیسی» ادامه می‌دهد: بروز بیماری‌های متعدد از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی نشات گرفته از آلودگی‌های هواست و باید برای نجات جان شهروندان برای حل این مشکلات تلاش کرد.وی می‌افزاید: نه تنها در این سال‌ها ا برای ارتقای سلامت شهروندان اقدام کافی و موثری صورت نگرفته، بلکه حتی با قاطعیت با متخلفان و واحدهای آلاینده نیز برخورد نشده است.

توجه به صنعت گردشگری
یکی دیگر از شهروندان با اشاره به جایگاه گردشگری در توسعه استان، خواستارتوجه نمایندگان مردم در شوراها به این ظرفیت مهم می‌شود و می‌افزاید: با توجه به آلایندگی صنایع، صنعت گردشگری پاک‌ترین صنعت برای توسعه استان است و باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.«محمدحسین مرادی» ادامه می‌دهد: بافت تاریخی نقطه قوت صنعت گردشگری است از این رو نمایندگان شورا باید به این ظرفیت توجه ویژه‌ای داشته باشند و اعتبارات خاصی به آن اختصاص دهند تا از محرومیت خارج شود و به مرکز ثقل صنعت گردشگری استان تبدیل شود.

کمبود پارک در شهرهای استان
یکی دیگر از شهروندان یزدی خواستار فراهم کردن فرصت تفریح و سرگرمی برای شهروندان می‌شود ومی‌افزاید: یزدی‌ها پارک و فضای سبز کمی در اختیار دارند و با توجه به شرایط اقلیمی، لازم است که فضاهای تفریحی بیشتری برای گذراندن اوقات فراغت در اختیار شهروندان یزدی قرار گیرد.«ایران ملک‌زاده» ادامه می‌دهد: تعداد پارک‌های بزرگ استان بسیار محدود است. شهربازی استاندارد کم داریم و حتی برخی از شهرستان‌ها از داشتن شهربازی محروم هستند از این رو سیاست دولت و شوراها در استان بایدایجاد چنین فضاهایی باشد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..