اردکان رتبه نخست کشور در اعلام نتایج انتخابات مکانیزه

no-thumbs

فرماندار اردکان گفت: بر اساس اعلام وزارت کشور، حوزه انتخابیه شهر اردکان در بین حوزه‌های تمام ‌مکانیزه کشور در کیفیت برگزاری و سرعت اعلام نتایج شورای اسلامی حائز رتبه نخست کشور شد.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی  با اعلام این خبر و تقدیر ازعوامل برگزاری انتخابات مکانیزه، مربیان، سرگروه‌ها و کاربران شهر اردکان اظهار کرد: کسب ۲ مقام برتر متوالی در کشور٬ نشان از آمادگی و دانش فنی نیروهای بومی شهرستان در این حوزه دارد.
وی با بیان اینکه میزان مشارکت شهروندان اردکانی ۲ دهم درصد بالاتر از میانگین استان بوده، افزود: واجدان شرایط رای دادن در ارکان ۵۵ هزار نفر بوده که از این تعداد ۹۳.۶ درصد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها شرکت کرده اند.
فرماندار اردکان تصریح کرد : با تلاش های صورت گرفته و برگزاری ۲ مانور آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیک و نیز فعال شدن به موقع و سریع روبات ها، تنها در فاصله ۱۲ دقیقه بعد از انتخابات، نتایج در این شهرستان اعلام شد.
مقیمی در عین حال با بیان ضرورت الکترونیکی شدن زیرساخت های ارکان گفت: تلاش می شود تا این شهرستان به عنوان الگویی در حوزه شهر الکترونیک در کشور معرفی شود.
وی یادآور شد: در استان یزد نیز مشارکت ۹۳.۴ درصدی در انتخابات یک رکورد بی سابقه ا مشارکت در انتخابات ها محسوب می شود.
در شهرستان اردکان بر اساس نتایج شماره آراء نامزدهای شورای اسلامی شهر اردکان محمدعلی مروتی با ۱۰۷۵۴ رای، سیدمحمد حسینی‌پور اردکان با ۹۳۱۶ ، محمدجواد شاکر با ۸۷۷۷، عباس امیری با ۸۲۱۴، سیدمحمد حسینی‌پور اردکانی با ۸۱۰۲، حسن رضاپور میرصالح با ۷۷۰۸، شهرام گل با ۶۶۷۹، اکبر طاقداریان با ۶۴۵۷، امرالله امراللهی با ۵۸۱۸، مسعود نوریان با ۵۶۹۵، فروغ امین‌الرعایا با ۵۴۶۴ و محسن ملت اردکانی با ۵۰۵۵ بیشترین تعداد آراء شرکت کنندگان در انتخابات را کسب کردند.
برای انتخابات ریاست جمهوری ۷۸ شعبه و برای انتخابات شورای شهر و روستا در سطح شهرستان اردکان ۶۷ شعبه ثابت و سیار در نظر گرفته شد و بیش از هزار و ۵۰۰ نفربه عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی اجرای انتخابات در این شهرستان را برعهده داشتند.
مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد سه هزار ۳۱۷ نفر ابود که دو هزارو ۴۹۰ نفر در حوزه روستایی و بقیه در حوزه شهری رقابت کردند.
انتخابات تمام‌مکانیزه در ۱۴۶ شعبه در سراسر کشور برگزار شد که در استان یزد در شهرهای میبد و اردکان به صورت تمام مکانیزه و با استقرار ۳۰۰ صندوق برگزار شد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..