مبارزه با آفت سن گندم در کشتزارهای استان یزد

no-thumbs

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد از عملیات مبارزه با سن مادر و پوره سن درسه هزار و200هکتار از کشتزار های گندم و جو این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمرتضی فتاحی  درحاشیه بازدید رییس و جمعی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی از روند عملیات مبارزه با آفات سن گندم درابرکوه ،به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با بیش از ۹ هزار هکتار از کشتزارهای گندم آلوده به سن مادر که بیشتر در مناطق ابرکوه ، خاتم و بهاباد است مبارزه می شود.
فتاحی بابیان اینکه سم مرغوب مورد نیاز در بازار وجود دارد ادامه داد: خرید سم مورد نیاز ازسوی کشاورزان تامین می شود.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه عملیات مبارزه با سن مادر و پوره سن نیز تا اواسط خردادماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: در سطح استان تعداد ۴۶ شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان دولتی ، خصوصی و ناظران گندم کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر امر مبارزه را بر عهده دارند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزدبابیان اینکه مبارزه با آفت سن گندم دربالارفتن کیفیت نان بسیارتاثیر گذاراست یاد آورشد: تمامی عملیات مبارزه با سن به صورت زمینی و با استفاده از انواع ادوات و ناوگان های سمپاش بوم دار، تراکتوری و پشتی انجام می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز با اشاره به ۱۱هزار و ۲۰۰هکتار سطح زیر کاشت مزارع گندم استان یزد یاد آور شد: پیش بینی می شود امسال ۴۵ هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شود.
وی بابیان اینکه در سال زراعی ۹۱ – ۹۲ مقدار ۳۰۰تن گندم از کشاورزان خریداری شده است خاطرنشان کرد: این رقم در دولت یازدهم به بیش از ۲۰هزار تن رسیده است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..