پیش بینی تولید ۴۵ هزار تن گندم در استان یزد

no-thumbs

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 11هزار و200هکتار از مزارع استان یزد بصورت نیمه مکانیزه به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود امسال 45 هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی حاتمی زاده اظهارکرد: بیشترین سطح زیر کشت گندم در شهرستانهای ابرکوه ، خاتم و بهاباد و متوسط عملکرد تولید گندم استان ۴ تن در هکتار است.
وی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی ۹۶ – ۹۵ را از قرار هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ ریال افزایش قیمت داشته است.
این مسئول ادامه داد: ۲هزارو ۹۴۵ هکتار زمین های کشاورزی استان یزد نیز به کشت محصول جو اختصاص دارد که از این میزان سطح زیرکشت بیش از ۸ هزار تن جو برداشت می شود.
حاتمی زاده تصریح کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی کار برداشت گندم در بعضی از مناطق این استان از اوایل خرداد ماه آغاز که به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید بخش خصوصی و تعاونی اعلام شده توسط کار گروه خرید تضمینی گندم تحویل دهند.
وی خاطرنشان کرد: سطح زیرکاشت گندم و جو در این استان نسبت به سالهای گذشته کاهش نشان می دهد که علت اصلی آن تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد از ادامه عملیات مبارزه با سن در کشتزارهای گندم و جو این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از کشتزارهای گندم و جو این استان مبارزه شده است.
وی اظهارکرد:با توجه به شرایط آب و هوائی پیش بینی می شود مبارزه با سن گندم تا نیمه اول خردادماه ادامه یابد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از ۲۰هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری شود.
این مسئول یادآورشد: ۳۳ درصد سطح زیر کشت استان (۳۸ هزار هکتار)به محصولات زراعی اختصاص دارد . سهم بخش محصولات زراعی از تولید ۳۶ درصد و به میزان ۵۲۰ هزار تن می باشد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..