محمد رضا عارف:

جریان اصلاحات از دولت روحانی حمایت کرده و پای آن ایستاده است

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ با وجود انتقادی های جدی به عملکرد دولت یازدهم، اما از روحانی حمایت کرده و پای آن ایستاده‌ایم.

به گزارش یزدی نیوزگردهمایی استادان دانشگاهها و مراکز پژوهشی در حمایت از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه تهران برگزار شد.

 
در این گردهمایی چهره‌هایی شاخصی چون محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس ، مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات ، جعفر توفیقی ، فاطمه راکعی ، فرجی دانا، صدراعظم نوری، الهه کولایی، حسین توسلی، اعضای هیات علمی دانشگاه تهران و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند.
 
محمدرضا عارف در این مراسم گفت: در چند  دهه گذشته امید به اصلاح از میان رفته بود و برخی از دانشگاهیان اعلام می‌کردند که دیگر نمی‌توانیم حضور خود را نشان دهیم چرا که نمی‌گذارند، نمی‌شود و رای را نمی‌خوانند. با وجود آن فضا بار دیگر دانشگاه به امید اصلاح امور به صحنه آمد و حماسه ۹۲ بر مبنای اخلاق ، عقلانیت و خرد جمعی شکل گرفت. از این رو  باید تشکر ویژه‌ای از همه دانشگاهیان برای حماسه خرداد ۹۲ تشکر ویژه می‌کنیم چرا که سهم عمده ویژه‌ای داشتند.
 
رییس فراکسیون امید مجلس با اشاره به عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید ادامه داد: دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی موفق عمل کرده و دست برتر در تعاملات منطقه‌ای محسوب می‌شود.
 
معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه جریان اصلاحات، جریانی ریشه‌دار بوده و از این دولت حمایت کرده و پای آن ایستاده است، اظهار کرد: اکنون نیز با و جود انتقادها حمایت جدی خود را از دولت روحانی اعلام می‌کنیم.
 
رییس شورای عالی سیاست گذاری ادامه داد: با نزدیک شدن به ۲۹ اردیبهشت جریان اصلاحات باید بار دیگر تصمیم گیری کند. ما پاسخ وحدت و انسجام مردم را در بهمن ۹۴ شاهد بودیم که با یکصدا به ندای اردوگاه اصلاح طلبان لبیک گفته و به خصوص مردم تهران نمایندگان مجلس را شرمنده کرده و وظیفه ما را سنگین کردند.
 
عارف ادامه داد: قصد داریم با استمرار حاکمیت عقلانیت و ارامش دستاوردهای ارزشمند آن را حفظ کرده و به خاطر ویرانی هایی که در این هشت سال اتفاق افتاد عقب ماندگی ها را جبران کنیم. از سوی دیگر مشکلات موجود در رونق اقتصادی ، معیشت و آسیب های اجتماعی را بهبود بخشیم.
 
عارف ادامه داد: ما راهی جز ادامه این مسیر نداریم و در شورای سیاست گذاری حمایت از آقای روحانی با اکثریت آرا به تصویب رسید. روحانی شعار نمی‌دهد بلکه عمل می‌کند. کاندیداهای مختلفی از جبهه‌های سیاسی در انتخابات هستند. اما از جریان اصلاح‌طلبی فقط یک صدا بیرون آمد و آن حمایت از روحانی بود.
 
او افزود: ما خوشحال هستیم که در مناظره‌ها و بحث‌هایی که در این چند روزه صورت گرفته، این نوید را به مردم داده که گفتمان اصلاح طلبی همچنان ادامه دارد. مردم ما درک بالایی دارند و می‌فهمند که چه انتخابی باید کنند. آنها می‌دانند که خدمتگذار واقعی چه کسی است. دولت روحانی بایستی با ا‌ولویت جدی خواسته‌های سایر دانشجویان را عمل کند. همان خواسته‌هایی که در این چهارسال به دلیل برخی از معذوریت‌ها نتوانسته جامه عمل بپوشاند. دانشجویان ما باید در یک فضایی که حاکمیت فرهنگی قرار دارد به تحلیل خود ادامه دهد نه یک فضای امنیتی.
 
رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره انتخابات شوراها اظهار کرد: شوراها دستاورد دولت اصلاحات است و ما به جایگاه شورا و حاکمیت مردم اعتقاد داریم. یکی از مشکلات ما در انتخاب لیست نهایی حضور گسترده افراد متخصص بود و ما مجبور شدیم غربالگری انجام دهیم. در تهران شاخص‌های مختلفی مد نظر ما بود و از میان ۶۰۰ نفری که برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان ثبت‌نام کرده بودند پس از بررسی‌های فراوان به ۱۵۰ نفر رسید.
 
او ادامه داد: قرار بود بحث‌های کارشناسی به بیرون درز نکند به طور مثال کسی که در لیست نفر هیجدهم بود فکر می کرد که در لیست نهایی خواهد بود اما ملاحظات دیگری نیز داشتیم. سرانجام تصمیم گرفتیم در ۱۰ گروه ۱۵ نفری این تعداد افراد را تقسیم کنیم و در نهایت خودشان تصمیم بگیرند که چه کسی فرد نهایی شود. اما در نهایت همه آنها طبق صورتجلسه‌ای انتخاب نهایی را به کمیته هفت نفره متشکل از شورای‌عالی واگذار کردند.
 
عارف اضافه کرد: ما هیچ راهی جز رای گیری نداشتیم. به طور مثال یک نفر از کاندیداها که بنده به توانایی ایشان معترف هستم را در انتخاب نهایی من فقط به ایشان رای دادم اما دموکراسی که ما به آن اعتقاد داریم این را می گوید که رای اکثریت لازم است. ما ادعا نمی‌کنیم که خطا نکردیم اما خواهش ما این است که مسیری را با وحدت تا اینجای کار طی کردیم ادامه دهیم و مانند اسفند ۹۴ دانشجویان ، دانشگاهیان و مردم از لیست حمایت کنند.
 
در حین سخنرانی عارف یکی از دانشجویان علت عدم حمایت خاتمی از لیست شورای شهر اصلاح طلبان را جویا شد که رییس‌شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خطاب به او گفت: امروز آقای خاتمی در پیام خود از مردم خواستند به روحانی رای دهند انشاء الله ایشان در مورد شوراها و خصوصا شورای شهر تهران نیز نظر خود را ظرف روزهای آینده خواهد داد.

بخش نظردهی بسته شده است..