شهریزد در تسخیر پوسترهای تبلیغاتی

no-thumbs

تبلیغات انتخابات 29 اردیبهشت و بویژه تبلیغات شوراهای اسلامی در استان یزد به اوج خود رسیده به گونه ای که کمتر فضایی را در مرکز استان می توان یافت که به پوستر و شعارهای داوطلبان انتخابات شوراها آذین نشده باشد.

به گزارش یزدی نیوزتقریبا هیچ نقطه ای از شهر از تبلیغات نامزدهای شوراها در امان نمانده و حجم زیاد پوسترهای تبلیغاتی به دلیل فقدان تناسب با جایگاه های در نظر گرفته شده از سوی شهرداری برای نصب اقلام تبلیغاتی، در جایگاه هایی مانند شاخه های درختان، پل های روگذر و زیرگذر و عابر پیاده و حتی برخی تابلوهای شهری نیز نصب شده است.
داوطلبان شورای شهر و هواداران آنها سعی کرده اند با نصب حجم قابل توجه پوسترها و تصاویر نامزدهای مورد حمایت خود، توجه مردم را جلب کنند که همین موضوع موجب شده که گاهی بر خلاق مقررات و قوانین تبلیغات عمل کنند.
هم اکنون شاخه های اکثر درختان سطح شهر و بویژه هسته مرکزی یزد، انباشته از عکسها و شعارهای تبلیغاتی داوطلبان شورای شهر است.
بلوارهای دانشجو، شهید صدوقی و طالقانی، خیابان های امام (ره)، شهید مطهری، ۱۲ فروردین و فرخی که در هسته مرکزی شهر واقع شده اند، انباشته از اقلام مختلف تبلیغاتی است.
دیوارهای برخی نقاط شهر نیز از تبلیغات نامزدها در امان نمانده و در هر نقطه ای که احساس شده کسی شاکی نمی شود، تبلیغات نامزدهای انتخابات نصب شده است.
یکی از تخلفات آشکاری که برخی نامزدها و هوادارن آنها مرتکب شده اند، نصب پوستر و بنرهای متعدد با ابعاد بزرگتر از حد مجاز است که در برخی از نقاط شهر به چشم می خورد.
بر اساس مقررات انتخابات بنرها تبلیغاتی بزرگ باید تنها در محل ستادهای داوطلبان انتخابات نصب شود اما در بسیاری از نقاط شهر و خارج از محل ستاد نیز بنر برخی از داوطلبان نصب شده است.
تصور بر این بود که افزایش فعالیت تبلیغاتی در فضای مجازی موجب کاهش حجم تبلیغات میدانی در فضای شهر بشود که اینطور نشد.
هم اکنون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان یزد نیز مملو از تبلیغات نامزدهاست و هر داوطلبان انتخابات با راه اندازی گروه و کانال های تبلیغاتی، سعی در عضوگیری و جلب توجه شهروندان دارد.
پل های عابر پیاده و زیرگذرها از تبلیغات داوطلبان شورای اسلامی شهر انباشته شده، این نوع تبلیغ ممکن است حواس رانندگان را پرت کرده و باعث بروز حوادثی شود.
به هر حال این حجم تبلیغات محیطی علاوه بر اینکه چهره شهر را نازیبا کرده بر زحمت ماموران تلاشگر شهرداری نیز می افزاید.
بطور حتم در چند روز اینده شاهد گسترش حجم تبلیغات محیطی و همچنین فضای مجازی در یزد خواهیم بود بنابر این مسوولان برگزاری انتخابات باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از تخلفات آشکار که در تبلیغات میدانی سطح شهر رخ می دهد، بیندیشند.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..