طرح جامع ترافیک یزد تدوین و اجرا شود

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد با تاکید بر ضرورت ریشه‌یابی عدم رعایت موتورسواران از کلاه ایمنی گفت: طرح جامع ترافیک یزد تدوین و اجرا شود.

 سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش، منابر، ارشاد، صدا و سیما، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط در زمینه فرهنگ سازی ترافیک نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه هر کسی در جامعه باید یادآوری در ارتباط با رعایت مسائل و قوانین رانندگی و ترافیکی را وظیفه خود بداند، گفت: یکی از مهمترین وظایف در ارتباط با فرهنگ‌سازی ترافیک بر عهده رسانه‌ها قرار گرفته و باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه در رسانه‌ها وجود داشته باشد.

استاندار یزد به ضرورت تدوین طرح جامع ترافیک در استان یزد گفت: در این طرح باید تمام موارد مرتبط با ترافیک و رانندگی را مد نظر قرار دهیم و سعی کنیم که تا حد امکان جلوی وجود نواقص در این طرح را کاهش دهیم.

میرمحمدی اصلاح معابر و خیابان‌ها، استانداردسازی وسایل نقلیه، ایمنی تجهیزات ماشین و ارائه آموزش به رانندگان را در زمینه فرهنگ‌سازی ترافیک بسیار مهم دانست و گفت: موضوع عام شدن بستن کمربند ایمنی میزان بسیار زیادی از جراحات را در بحث تصادفات ترافیکی کاهش داد و این موضوع نشان می‌دهد که رعایت قوانین چه میزان در کاهش تلفات تاثیر گذار است.

وی با  تاکید بر اینکه لازم است عدم استفاده موتورسیکلت‌سواران از کلاه ایمنی ریشه‌یابی شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که مشکلاتی از جمله عدم استاندارد بودن و گرما دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است، باید سعی کنیم کلاهی تولید کنیم که این مشکلات را نداشته باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ممکن است با رعایت همه این موارد تصادف به وقوع بپیوندد، در این زمان باید بحث اورژانس و خدمات امداد را به صورت کامل ارائه کنیم و جلوی تلفات بعدی را بگیریم، همچنین پس از آن هم باید بیمارستان‌ها امکانات لازم را داشته باشند تا با مشکل مواجه نشویم.

میرمحمدی ادامه داد: فرهنگ عمومی باید به مشارکت عمومی تبدیل شود و در صورتی که به این حد از ترویج فرهنگ در زمینه‌های مختلف به ویژه رانندگی در جامعه شویم که مشارکت عمومی را محقق نماییم، مشکلات جامعه در زمینه حوادث رانندگی و مشکلات ترافیکی برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: در بحث آموزش باید متولیان و محتواهای آموزشی را به صورت کامل مشخص کنیم تا بدون هیچ مشکلی در زمینه تحقق و اجرایی شدن طرح جامعه مصوب حرکت کنیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه تمام مسائل مرتبط با حوادث شامل راننده، وسیله نقلیه و جاده استانداردهای لازم را داشته باشند، گفت: در صورتی که یکی از این سه موضوع در حد استاندارد نباشد مشکل‌آفرین می‌شود، به عنوان مثال اگر جاده خوب باشد و راننده هم قوانین را رعایت کند ولی خودرو استاندارد لازم را نداشته باشد، امکان حادثه به صورت کامل وجود دارد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..