افزایش برنامه‌های فرهنگی ویژه ۱۴ و ۱۵ خرداد در یزد

به گزارش یزدی نیوزرئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد با بیان اینکه امسال به دلیل تقارن با ماه رمضان، یزد اعزام رسمی به حرم امام (ره) ندارد، از افزایش برنامه‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی ویژه ۱۴ و ۱۵ خرداد در یزد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد فخرالدینی در نشست ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد یزد با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های ستاد به دو قسمت داخل استانی و برون‌استانی تقسیم می‌شد، اظهار داشت: تا سه سالی که ۱۴ و ۱۵ خرداد در ماه مبارک رمضان قرار دارد، برنامه برون استانی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) برای استان‌های تهران و نزدیک به تهران انجام می‌شود، افزود: انقلاب اسلامی ایران که به دست حضرت امام به پیروزی رسید، تنها به لطف حق محقق شد.

فخرالدینی به وجود امداد غیبی در طول سال‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: از زمان شروع نهضت انقلاب تا پیروزی و پس از آن در طول سال‌های پس از انقلاب، توطئه‌های شوم دشمنان یکی پس از دیگری به یاری خداوند متعال نقش برآب شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گتف: یکی از عوامل اینکه انقلاب تا به الان با اقتدار به پیش می‌رود، نیت خالصانه حضرت امام و گریه‌ها و مناجات‌های شبانه ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پرچم نهضتی را در دست داشت که پابرهنگان و محرومان از شر ظالمان نجات پیدا کنند، گفت: امسال شایسته است که برنامه‌های این ایام خلاقیت بیشتری داشته باشد و بتوانیم امام را در مسائل فرهنگی، امنیتی و اجتماعی به مردم به ویژه نسل جوان بشناسیم.

فخرالدینی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در این دوره باید به آن توجه کرد، تبیین سیره و منش حضرت امام خمینی(ره) و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب به جوانان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه حکومت طاغوت شاهنشاهی در ایران زیر نظر مستقیم آمریکا فعالیت می کرد، گفت: ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب روز بسیار مهمی است و باید ستاد مستقلی داشته باشد.‌

وی به تصمیم رژیم طاغوت برای اعدام امام خمینی(ره) در سال ۴۲ اشاره کرد و گفت: پس از بیانیه‌ای که مراجع تقلید دادند مبنی بر اینکه اگر امام اعدام شود حکم جهاد می‌دهیم، شاه از آمریکا کسب نظر کرد و تصمیم به تبعید حضرت امام کردند.

سعید زارع قائم مقام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد هم در این نشست با تاکید بر اینکه لازم است یک پکیج فرهنگی ویژه ایام ملی و مذهبی در طول سال داشته باشیم، اظهار داشت: امسال با توجه به اهمیت دو روز ۱۴ و ۱۵ خرداد، پیشنهاد شده که دو ستاد جداگانه برای این ایام تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته کمتر به مباحث فرهنگی توجه می‌شد و اکثر فعالیت‌ها حول محور اعزام به تهران صورت می گرفت به همین دلیل در زمینه تبیین ارزشهای انقلاب با مشکل مواجه بودیم.

قائم مقام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: امسال همه دستگاه‌ها و مسئولان توجه داشته باشند که نسبت به مباحث فرهنگی و تبیینی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..