ضرورت منابع درآمدی پایدار برای اداره شهر

 

مرتضی عبدالرضازاده

توسعه اقتصادی هدف اصلی هر کشور در جهت بهبود سطح استاندارد زندگی می باشد و توسعه شهرها به عنوان مجموعه ای که یک کشور را تشکیل می دهند از منابع مهم توسعه محسوب می شود و نظام مدیریت شهری از نهادهای مردمی است که وظیفه خدمت رسانی به شهرنشینان برای تامین خواسته های اولیه زندگی شهرنشینی و بهبود آن را بر عهده دارد.

 

بسیاری از ظرفیت هایی که هم اکنون در اطراف مسوولان شهری قرار دارد، مورد غفلت قرار گرفته و به صورت بهینه و چاره ساز در راستای خدمت به شهروندان و نظام شهری قرار نمی گیرد.

 

یزد علاوه بر محدودیت های طبیعی امکانات و سرمایه های مختلفی دارد اما به نحو احسن از آن استفاده نمی شود و امروزه که دنیا در حال احیا و ساخت شهرهای توسعه یافته می باشد با درآمدهای روزمره نمی توان شهرها را اداره کرد و دیگر درآمدهای حاصل از جرایم و عوارض کفاف اداره یک شهر پر رونق را نمی دهد.

 

با توجه به رشد شهر نشینی، تقاضا برای کالاها و خدمات در شهرها از افزایش قابل ملاحظه ای برخوردار است و پیرامون این موضوع تامین نیازهای شهروندان خود مستلزم وجود منابع مالی کافی و پایدار می باشد.

 

لذا ضروری است به منظور برخورداری از درآمدهای پایدار ابتدا ماهیت و نحوه شکل گیری اقلام درآمدی تعریف و سپس آن ها را با ملاک های پایداری سنجیدو

سلامت روحی و جسمی شهروندان و حفظ کیفیت محیط شهری و توسعه زیرساخت ها برای ایجاد و ارائه خدمات به شهروندان در بلند مدت نیاز به برنامه ریزی صحیح و دقیق در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار و حرکت به سوی اتکا به درآمدهای پایدار است.

بخش نظردهی بسته شده است..