مسمومیت های سریالی دانشجویان؛ بعد از شیراز نوبت به یزد رسید:

مسمومیت ناشناخته ۳۰۰ دانشجوی یزدی

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد از مسمومیت غذایی افزون بر 300 نفر از دانشجویان پسر دو خوابگاه دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر احمد دهقان افزود: ساعت چهار صبح امروز با مرکز فوریتهای پزشکی تماس گرفته شد که تعدادی از دانشجویان دچار مسمومیت شدند که نیروهای اورژانس سریع به محل خوابگاه اعزام شدند.

 
وی با بیان اینکه دانشجویان توسط اورژانس به بیمارستانهای استان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند اظهار کرد: هم اکنون با استقرار عوامل اورژانس در محل خوابگاه، بقیه دانشجویانی که دچار مسمومیت شده اند تحت مراقبت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم به خبرنگار ایرنا گفت: تیم های پزشکی این دانشگاه در محل دو خوابگاهی که دانشجویان دچار مسمومیت شدند برای ارائه خدمات درمانی حضور دارند.

دکتر علی دهقان افزود: تعدادی از دانشجویان بصورت سرپایی درمان و تعدادی هم برای درمان به بیمارستان های استان منتقل شدند.

وی خاطر نشان کرد:علت بررسی این حادثه توسط تیم بهداشت محیط دانشگاه درحال بررسی است.

به گفته وی همچنین اینکه دانشجویان یاد شده در کدام وعده غذایی دچار مسمویت شده اند در دست بررسی می باشد.
 
در این رابطه نیز علی مروتی معاون دانشجویی دانشگاه یزد گفت: در پی مسمومیت تعدادی از دانشجویان ساکن در « پردیس خوابگاهی ۲» دانشگاه یزد کار امدادرسانی به شکل مطلوبی صورت گرفته و با حضور به موقع و تلاش مسئولانه کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس یزد حال عمومی دانشجویان بیمار رو به بهبود است.
 
گفتنی است پیش از این نیز ۱۲۹ نفر از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز سه شنبه شب (دوازدهم اردیبهشت) پس از صرف شام در سلف سرویس دچار مسمومیت شدند که ۵۸ نفر از این دانشجویان به بیمارستان منتقل و ۷۱ نفر نیز در محل درمان شدند.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..