مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد:

سرمایه‌گذاران ایرلندی هفته آینده به یزد سفر می‌کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اعلام آمادگی چند شرکت ایرلندی برای سرمایه گذاری در یزد گفت: هیئتی از سرمایه گذاران این کشور هفته آینده به یزد سفر می کنند.

به گزارش یزدی نیوزعلی نمازی  در هفدهمین نشست سرمایه‌ گذاری استان یزد با اشاره به تلاش استان یزد برای جذب سرمایه گذاری های خارجی اظهار داشت: استان یزد در زمینه های مختلفی از جمله صنعتی، نیروگاه خورشیدی، گردشگری و … برای جذب سرمایه گذاری خارجی اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های خوبی نیز طی سال گذشته از سوی سرمایه گذاران خارجی شده است، افزود: تلاش شده شرایط مناسبی در مرکز خدمات سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران فراهم شود.

نمازی با اشاره به اینکه تلاش برای جذب سرمایه های خارجی در سال جاری نیز همانند گذشته ادامه دارد، یادآور شد: در فروردین ماه امسال یک سرمایه گذار خارجی برای ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در روستای فهرج شهرستان یزد اعلام آمادگی کرده و قرار است سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورویی انجام دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد بیان کرد: همچنین چند شرکت سرمایه‌گذاری از کشور ایرلند نیز آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انرژی خورشیدی در استان یزد اعلام کرده‌اند که هیئتی از سرمایه گذاران هفته آینده به یزد سفر خواهند کرد.

نمازی یادآور شد: از کشور اتریش نیز یک سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیون یورویی به استان یزد پیشنهاد شده که کار اجرای پروژه آن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا آبان‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط بخش خصوصی و دولتی در استان یزد اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش دستگاه‌های اجرایی استان یزد که البته تغییراتی به دنبال داشته است، میزان سرمایه‌گذاری در استان یزد از سال ۹۲ تا سال ۹۵ افزون بر ۹ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان بوده که از این میزان حدود ۵ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن سرمایه‌گذاری شده است.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..