امروز

بازدید معلمان از موزه‌ ها و مکان های فرهنگی یزد رایگان است

no-thumbs

بازدید معلمان، دبیران همه مقاطع تحصیلی، استادان دانشگاه‌ ها و مؤسسات علمی و فرهنگی از موزه ها و مکان های فرهنگی استان یزد امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت مقام شامخ معلمان رایگان است.

به گزارش یزدی نیوزاداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد که معلمان، دبیران و استادان امروز می ‌توانند با نشان دادن کارت‌ شناسایی به‌ صورت رایگان از موزه ‌ها بازدید کنند.
موزه آیینه و روشنایی یزد، خانه لاریها، مدرسه ضیائیه، موزه های مردم شناسی تفت، مهریز و ابرکوه، همچنین موزه های زیلو و سفال میبد، باغ پهلوانپور مهریز و موزه مفاخر اردکان از جمله این اماکن به شمار می آید.
این تصمیم با ابلاغیه اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ‏ـ تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اتخاذ شده است.
در استان یزد افزون بر ۳۰ موزه وجود دارد.
این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی با مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و پنج هزار هکتار مساحت حریم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..