بهاباد تجهیزات مقابله با بحران را ندارد

به گزارش یزدی نیوزفرماندار شهرستان بهاباد در سفر مدیر کل مدیریت بحران استان به این شهرستان که با هدف ارزیابی آمادگی شهرستان در مقابله با حوادث احتمالی انجام شد، اظهار کرد: شهرستان بهاباد تجهیزات مقابله با بحران در سطح شهرستان را ندارد.
 «عباس اقبال» در این دیدار به بیان کمبودها و نیازهای شهرستان برای مواقع بحران پرداخت و گفت: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که برای مقابله با حوادث احتمالی به ویژه زلزله و سیل در شهرستان وجود دارد، در حد بسیار اندکی است و در صورت وقوع این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد .

وی به مسدود شدن راه‌ها در بعضی محورهای مواصلاتی شهرستان به دلیل وقوع سیلاب اشاره کرد و گفت: باتوجه به فاصله زیاد تا مرکز استان و شهرستان‌های اطراف و علیرغم کمبود تجهیزات از امکانات بخش خصوصی به بهترین نحو استفاده کردیم تا بتوانیم بحران بوجود آمده را مدیریت کنیم، هرچند هزینه‌های زیادی هم برای ما ایجاد کرد که هنوز پرداخت نشده است .

«هادی هادی نسب» مدیر کل مدیریت بحران استان نیز آمادگی در بین نیروهای امداد و نجات و آتش نشانی، تأمین تجهیزات مناسب و برگزاری مانورهای آموزشی را از جمله موارد ضروری برای مدیریت بحران دانست و گفت: باتوجه به زلزله خیر بودن شهرستان بهاباد، مانور مشترک شهرستان‌های استان در بهاباد برگزار خواهد شد .

وی با توجه به این که بعضی از ساختمان‌های مسکونی شهرستان بهاباد در مقابل زلزله ایمن نیستند، بر ایجاد بستر لازم برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها از سوی مالکان با همکاری نظام مهندسی و شهرداری تأکید کرد .

هادی نسب به اجرای اتاق امن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با اجرای اتاق امن در هر خانه، هنگام زلزله احتمالی تلفات جانی به حداقل خواهد رسید .

در ادامه مشکلات و کمبودهای شهرستان برای مدیریت مواقع بحران مطرح شد و تصمیماتی در این باره اتخاذ شد.

تحویل سالن مدیریت بحران به فرمانداری و تهیه طرح توجیهی ماشین آلات مورد نیاز آتش‌نشانی توسط شهرداری از مهمترین مواردی بود که در این جلسه مطرح و به تصویب رسید .

بازدید از اجرای اتاق امن به صورت نمونه در هلال‌احمر بهاباد، سالن مدیریت بحران شهرستان و روستای دهنو ملااسماعیل از دیگر برنامه‌های مدیر کل مدیریت بحران استان در سفر به شهرستان بهاباد بود

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..