رییس ستاد انتخابات استان یزد:

استقرار۸۷۶ شعبه انتخابات ریاست جمهوری و ۸۳۶ شعبه انتخابات شوراها دریزد

در مجموع 876 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و 836 شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان منظور شده است.

به گزارش یزدی نیوزرییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در مجموع ۸۷۶ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و ۸۳۶ شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان منظور شده است.

محمدعلی طالبی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: از مجموع شعبه های ریاست جمهوری ، ۵۶۴ شعبه شهری و ۳۱۲ شعبه روستایی در استان یزد مستقر می شود.
وی ادامه داد: از مجموع شعبه های اخذ رای ریاست جمهوری در استان ۶۵۲ شعبه به صورت ثابت و ۲۲۴ شعبه به صورت سیار فعال خواهد شد.
این مسئول گفت: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد نیز در مجموع ۸۳۶ شعبه شامل ۵۶۳ شعبه شهری و ۲۷۳ شعبه روستایی راه اندازی می شود که از این تعداد، ۶۵۱ شعبه ثابت و ۱۸۵ شعبه سیار است.
طالبی با بیان اینکه از مجموع شعبه های اخذ رای در استان یزد ۸۹ شعبه در مناطق و شعبه های پرجمعیت ویژه خواهران است اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای میبد و اردکان به صورت تمام مکانیزه و با استقرار ۳۰۰ صندوق برگزار می ‌شود.
وی افزود: در این شهرها ۹۵ شعبه اخذ رای به صورت تمام مکانیزه راه اندازی می شود که از این تعداد ۴۱ شعبه مکانیزه در اردکان و ۵۴ شعبه در میبد مستقر خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات یزد با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار نفر در استان فعالیت ‌های مربوط به نظارت، برگزاری و پشتیبانی انتخابات پیش رو را بر عهده دارند افزود: برای برگزارکنندگان انتخابات برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.
طالبی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: محدودیتی در اندازه پوستر برای نامزدهای این انتخابات وجود ندارد و فقط باید نام مکان و مسئول ستادهای انتخاباتی به فرمانداری ها اعلام و اقلام تبلیغاتی در ستادها یا مکان های تعیین شده توسط شهرداری ها نصب شود.
وی تصریح کرد: در انتخابات شوراها استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی با اندازه بیشتر ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر ممنوع است و هر نامزد می تواند در هر منطقه شهری و روستاها فقط یک ستاد داشته باشد.
این مسئول گفت: استفاده از نام شخصیتها برای تبلیغات انتخابات بدون ذکر سمت و عنوان افراد مانعی ندارد.
طالبی افزود: کارمندان دولتی و نهادهای عمومی که در برگزاری انتخابات مسئولیت ندارند فقط در خارج از ساعتهای اداری مجاز به همکاری با ستادهای انتخاباتی هستند.
محمدحسین زارع رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست با ارایه گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات تمام مکانیزه شورای اسلامی شهر در میبد و اردکان گفت: سرعت، دقت و سهولت از ویژی های استفاده از ابزار الکترونیکی است و آموزش های لازم در خصوص برگزاری مطلوب انتخابات تمام مکانیزه به مدت ۲۰ روز در شهرهای میبد و اردکان انجام می شود.
ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..