منع پزشکان از ویزیت همزمان چند بیماردر یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پزشکان طبق منشور حقوق بیمار و پزشک حق ندارند به طور همزمان چند بیمار را در یک اتاق و با هم ویزیت کنند.
«عباس محمدی» افزود: ویزیت همزمان چند بیمار در یک اتاق مجاز نیست و اگر موردی مشاهده شود، می    توان آن را از طریق قانونی پیگیری کرد.وی عنوان کرد: تاکنون از سوی کارشناس و بازرسان علوم پزشکی، موردی در رابطه با تخلف پزشکی مبنی بر ویزیت چند بیمار در اتاق پزشک گزارش نشده است ولی مراجعان به مطب پزشکان می    توانند تخلفاتی از این دست را به معاونت درمان علوم پزشکی اعلام کنند.محمدی تاکید کرد: البته در شکواییه بیماران، تاریخ مراجعه بیمار، نام پزشک و آدرس مطب نیز باید اعلام شود تا رسیدگی‌های لازم در این موارد انجام شود. وی اعلام کرد: تلفن شبانه    روزی ۱۵۹۰ یک مسیر ارتباطی کشوری است که شکایت‌ها و درخواست‌های مردم از طریق آن ثبت و به آنها رسیدگی می‎‎شود.
وی گفت: نصب پروانه مطب با تاریخ اعتبار در معرض دید بیماران، همخوانی تخصص پزشک با سر نسخه همان پزشک و کارت ویزیت، رعایت تعرفه مصوب وزارت بهداشت و رعایت بهداشت محیطی مطب یا بیمارستان و بسیاری موارد دیگر تخصصی دیگر از عناوین مورد بازرسی کارشناسان دانشگاه است که شهروندان می    توانند در صورت نقص هر یک از این موارد، تخلفات را اعلام کنند.
محمدی افزود: تعرفه‎‎های پزشکان و روانپزشکان بر اساس نوع تخصص و مرتبه علمی هر سال از سوی هیات وزیران تعیین و ابلاغ می‎‎شود و پزشکان ملزم به رعایت آن هستند.این مقام مسئول گفت: کارشناسان نظارت علوم پزشکی علاوه بر بازدیدهای دوره‎‎ای و برنامه    ریزی شده، براساس شکایات مردم از مراکز درمانی نیز بازرسی انجام می    دهند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..