حاشیه های حضور روحانی در یزد:

از تشویق به لهجه یزدی تا شعار گازانبری

حضور رئیس جمهوری در استان یزد و سخنرانی وی در مسجد روضه محمدیه (حظیره) با حاشیه هایی از جمله تشویق به لهجه یزدی و شعار 'آزادی اندیشه گازانبری نمیشه' همراه بود.

به گزارش یزدی نیوزحسن روحانی با استقبال جمعی از مردم و مسئولان استان وارد یزد شد و حدود ساعت ۱۸ در اجتماع مردم دارالعباده حضور یافت.
– پیش از سخنرانی روحانی، حجت الاسلام محمد صدوقی نوه سومین شهید محراب حضور رئیس دولت یازدهم در دارالعباده را خیرمقدم گفت و کم آبی را مهمترین مشکل استان یزد عنوان کرد و تلاش برای این مشکل را خواستار شد.
– هزاران نفر از مردم از قشرهای مختلف و بویژه جوانان یزد که برای شنیدن سخنان روحانی خود را به مسجد حظیره در مرکز این شهر رسانده بودند با شعارهایی از جمله صل علی محمد یار امام خوش آمد، این همه لشکر آمده به عشق دکتر آمده، آزادی اندیشه بی روحانی نمیشه، اصلاحات زنده باد روحانی پاینده باد، روحانی یار امام و رهبری، وصیت هاشمی حمایت از روحانی از جمله شعارهای حاضرانی بود که بیشتر آنان با شال های بنفش و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران از رئیس دولت یازدهم استقبال کردند.
– فشار جمعیت برای ورود به داخل مسجد حظیره به حدی بود که بخشی از داربست های جلوی جایگاه فروریخت که همین موضوع باعث شد تا روحانی سخنرانی خود را زودتر به پایان ببرد.
– حاضران قبل و هنگام سخنرانی روحانی چندین بار با شعار 'آزادی اندیشه، گارانبری نمیشه' نسبت به مناظره های تلویزیونی نامزدهای انتخابات واکنش نشان دادند و به این طریق حمایت خود را از روحانی اعلام کردند.
– هنگامی که روحانی در اظهارات خود، تلاش دولت یازدهم برای رداشته شدن سایه جنگ از کشورمان را یادآور شد، حاضران با لهجه یزدی شعار 'روحانی خیلی خشی (خوب و دوست داشتنی هستی)' سردادند.
– حجت الاسلام مجید انصاری، سیف (رئیس بانک مرکزی)، محمد نهاوندیان (رئیس دفتر رئیس جمهوری )، چهار نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی و سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله مسئولانی بودند که در مسجد حظیره یزد حضور یافته بودند.
– در بین شرکت کنندگان در اجتماع مردم یزد شماری از ورزشکاران رزمی با لباس متحدالشکل حضور داشتند.
– پس از سخرانی روحانی ترافیک شدید در خیابان امام خمینی (ره) یزد تا حدود یکساعت ادامه داشت.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..