از صادرات سنگ آهن جلوگیری می شود

به گزارش یزدی نیوزوزیر صنعت،معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تکمیل چرخه تولید فولاد در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با تکمیل زنجیره تولید فولاد، از صادرات سنگ آهن از کشور جلوگیری کنیم.

محمدرضا نعمت زاده درحاشیه مراسم بهره برداری از واحد شماره دو فولاد خراسان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در تلاش هستیم با تکمیل زنجیره تولید فولاد، از صادرات سنگ آهن از کشور جلوگیری نماییم.

وی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت و امکانات داخلی و توان مهندسی برای ساخت و بهره برداری از بخش های مختلف صنعتی از جمله در بخش فولاد، در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح چند طرح صنعتی در خراسان رضوی تصریح کرد: : خراسان رضوی رتبه دوم کشور پس کرمان را در حوزه ذخایر سنگ آهن دارد و  به همین دلیل توسعه این بخش در دستور کار این وزرات صنعت قرار گرفته و راه اندازی بخش گندله سازی سنگان خواف نیز در همین راستا به انجام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نعمت زاده خاطرنشان کرد: واحد تولید کنسانتره نیز در سنگان خواف در دست ساخت است که با تکمیل آن از سنگ معدن تا محصولات نهایی همچون میلگرد و شمش در این مجموعه تولید خواهد شد و سپس باید به سمت صادرات حرکت نماییم.

بخش نظردهی بسته شده است..