چرا باید بیاییم؟

فاطمه شریفی/تابناک

مشارکت در انتخابات فرصتی ارزشمند برای نشان دادن سهم مردم در اداره کشور است و اراده شهروندان را در شکل گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدی اقتدار و هدف گذاری در کشور مداخله می دهد.
همانطور که گفته می شود انتخابات مهم ترین و بهترین ابزار دموکراسی در میان انسان ها برای چرخش قدرت و ایجاد فرصت های مناسب برای پیشرفت کشور در تمام عرصه ها می باشد بر این مبنا چنین سوالی پیش می آید که چرا باید به این عرصه که بنا بر تعالیم اسلامی و قوانین جوامع انسانی هر جامعه مرتقی، مردم حق دارند سرنوشت خودشان  را خودشان رقم برند، ورود پیدا کنیم و یا در یک جمله، چرا باید بیاییم؟ چرا باید انتخاب کنیم؟
 انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اهمیت و ارزش بالایی دارد.در انتخابات و رای در حکومت اسلامی می توان دریافت رای دادن هم حق است چون تعیین سرنوشت مردم را به خود مردم می سپارد و هم تکلیف است چرا که مردم با پذیرفتن اسلام به عنوان دین و مکتب مکلف می باشند که در تشکیل استمرار رفع مشکلات نظام مطلوب اسلامی شرکت و تلاش کنند.
انتخابات راهکار و امکانی است که قدرت را از انحصار افراد و گروه های خاص بیرون می کشد و در میان مردم می آورد و دموکراسی توسط مردمی ایجاد می شود که در انتخابات آگاهانه شرکت کنند و نقش حفاظت کننده خود را با حساسیت منطقی در قبال سرنوشت شان بازی نمایند و این موضوع زمانی اجتماعی و انسانی می شود که مردم فعالانه و با قدرت مقایسه و تشخیص  واقع گرایانه به میدان وارد شوند.

برای ایرانی سرافراز ، پیوسته و آگاهانه می آییم

از مهم ترین کارکردهای انتخابات ومشارکت سیاسی و اجتماعی مردم ،خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات دشمنان می باشد که در عین حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور می شود و دارای پیامدهای مثبت منطقه ای و بین المللی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
با توجه به اهمیت و نقش حضور مردم در صحنه انتخابات باید همت و تلاش تمامی مسوولان ،دست اندرکاران ،کاندیداها و رسانه ها به این امر معطوف شود که با اقدامات سنجیده و تدابیر لازم و فضاسازی مناسب زمینه های حضور حداکثری مردم را در انتخابات را فراهم ساخته تا موجب امید بیشتر دوستداران و ناامیدی و شکست دشمنان ایران و اسلام را فراهم نمایند.
امروز با توجه به شرایط منطقه ای، کشورهای همسایه و نگاه های بین المللی به خاورمیانه امنیت، ثبات و  توان رقابت در زمینه های  سیاسی، اقتصادی و مراودات بین الملی دارای اهمیت دو چندان است و  به همین دلیل باید گزینه ای را انتخاب کنیم که بتواند به کشور وزن بدهد نه تازه از همان ابتدای کار ماجرای وزن دادن کشور به او آغاز شود.
سختی های زیادی را برای اقتدار ایران پشت سر گذاشته ایم و بی تفاوتی نسبت به سرنوشت کشور در شان ملت ایران نیست و اگر ما صحنه را خاطره انگیز، پر شور و لبریز از امید نکنیم، دغل پیشگان، فرصت طلبان و فریب دهندگان صحنه را فرا می گیرند که آن روز دیگر جبران مافات برای کشور خیلی سخت و یا غیر ممکن خواهد شد.
درزمانی که هیجانِ بسیاری از حرف های بی اساس به جامعه ورود پیدا کرده و رفع مشکلات با راه کارهایی مضحک به شوی تبلیغاتی تبدیل شده است باید با تفکر و تحقیق جلو برویم تا آن سال هایی که الگوهای غلط اجرایی توسط نابخردان در کشور اجراشده  نه تنها در این انتخابات بلکه  در هیچ دورانی و هرگز تکرار نشوند.
می آییم برای اقتدار ایران، برای ثمر بخشی شکوفه های امیدی که این چند سال از پس لای روبی ها و آوار برداری های به جای مانده از سحطی نگری ها و جیب پروری های قبل روییدن گرفته است، آمدن کنار صندوق های راه بیش از هر چیز  وظیفه هر ایرانی برای حفظ امنیت کشور است و آمدن را تنها برای ماندگاری ایران در سایه تدبر و عقلانیت بار دیگر مرور می کنیم.
در شرایطی که جهان در جای جای خود نا امنی را تجربه می کند، در روزهایی که جنگ بر سر کشورهای همسایه ایران سایه افکنده است، در لحظاتی که رسیدن به سرچشمه های اقتصاد مقاومتی را با تلاش های چند ساله شاهد هستیم،همه با هم و در کنار هم به میدان انتخابی بر پایه ادامه پیشرفت ، رفع موانع و سرافرازی کشور قدم می گذاریم.
باید بیاییم اگر به دنبال نتایج آنی و هیجانی برای کشور نیستیم و  ساختن آینده را یک روزه نمی دانیم، باید بیاییم اگر می خواهیم  ادامه آزادی فکر ، اندیشه  و اصلاح امور را تجربه کنیم، باید بیاییم زیرا برای سرافرازی ایران هشت سال عده ای بدون کلیشه و مردم فریبی تا پای جان آمدند برای اینکه ایران و اسلام تا ابد جاودانه بماند.

باید بیاییم وگرنه می آیند آن هایی که تنها در ظاهر متفاوتند و عملشان  نشان داده است ایران آباد را رقم نخواهد زد، می آییم تا بتوانیم از مرز بی کران افتخار با تلاش و رفع موانع گذر کنیم، می آییم زیرا ما از همان جایی که مشکلات متعدد را به دامان کشور روانه ساخته بودند، تلاش و دوباره شروع به سبز شدن کرده ایم.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..