فعالیت ۷۰۰ نجات غریق در ۲۸ استخر شنا در یزد

no-thumbs

رئیس هیات نجات غریق یزد از فعالیت 700 نجات غریق در 28 استخر در سطح این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمسعود ستوده نیا  در آیین تجلیل از فعالان و پیشکسوتان و اعضای هیات نجات غریق استان یزد افزود: هیات نجات غریق بر حسب وظیفه داتی خود همواره بر فعالیت استخرها نظارت دارد.
وی ادامه داد: فعالیت هیات نجات غریق استان فقط به فصل تابستان و فعالیت بیشتر استخرهای شنا محدود نمی شود بلکه بخاطر اهمیت کار نجات غریق ها همواره نظارت و پیگیری مسائل در دستور کار است.
این مسئول اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی در ابعاد مختلف علمی ، ارزیابی ها و پیگیری مستمر مسائل و مشکلات نجات غریق ها و هیات های زیر پوشش همواره با جدیت انجام می گیرد.
ستوده نیا به اهمیت نظارت بر کار نجات غریق ها و همچنین فعالیت استخر ها در طول سال و تابستان بر اساس مقررات اشاره و از همه افراد خواست تا این هیات را در انجام وظایف سنگین خود یاری دهند.
وی به اهمیت نقش پیشکسوتان این رشته مهم اشاره و تصریح کرد: باید از تجریبات پیشکسوتان رشته شنا و نجات غریق به نحو شایسته استفاده شود که از برنامه های مهم هیات همین موضوع است.
رئیس هیات نجات غریق استان یزد به لزوم بیمه نمودن نجات غریق ها اشاره کرد و خواستار پیگیری و همکاری مسئولان اجرایی و ورزشی برای حل آن شد که جزو مطالبات همیشگی آنها است .
ستوده نیا گفت: امسال برای نخستین مرتبه جشنواره مدارس نجات غریق در شهریورماه برگزار می شود و برای تحقق آن باید استخرهای شنا نسبت به راه اندازی آکادمی های نجات غریق اقدام کنند.
وی برگزاری دوره های آموزش برای نجات غریق ها در سطوح مختلف را جزء ضروریات این رشته ذکر کرد که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و امسال هم در بعد نظارت و هم تداوم دوره ها اقدام می شود.
همچنین در این آیین معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: کار نجات غریق بسیار حساس و خطیر است و آشنایی به فنون شنا ، چگونگی حمل غریق ، آشنا بودن با وضعیت های بحرانی و عملیات مربوط به احیای جان افراد غرق شده از جمله مواردی است که باید بدان توجه ویژه ای شود.
ابوالفضل کارگر افزود: ما با جان مردم سرکار داریم و بنابراین سهل انگاری و عدم مسئولیت پذیری در این عمل خسارت جبران ناپذیری خواهد داشت و هیچ کوتاهی در این زمینه قابل قبول نمی باشد.
وی ادامه داد: از فعالیت های خوب هیات نجات غریق و غواصی استان که با برگزاری جلسات هم اندیشی و برگزاری دوره های آموزشی مختلف و همچنین انجام بازرسی از استخرها در راستای تقویت ناجیان و کاهش حوادث تلاش می کنند تشکر شود.
در این آیین همچنین تعدادی ازروسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها ، اعضای کمیته های هیات نجات غریق و پیشکسوتان این رشته به بیان دیدگاه های مختلف خود پرداختند.
برگزاری جشنواره نجات غریق استخرهای شنا و همچنین راه اندازی آکادمی نجات غریق در یزد و شهرستان ها مورد تاکید حاضران قرار دارد.
استان یزد دارای ۲۸ استخر شنا ، ۷۰۰ نجات غریق در بخش بانوان و آقایان که سال گذشته برنامه های علمی و آموزشی و ارزیابی از فعالیت ها انجام گرفته است .

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..