روحانی ناتوان در دفاع از دولتش

به گزارش یزدی نیوزعضو فراکسیون امیدگفت: جهانگیری به عنوان گزینه پوششی روحانی و برای پاسخگویی به انتقادها علیه دولت در مناظره‌ها به صحنه آمد.

حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت وگو با دانشجو، در پاسخ به سوالی پیرامون تعدد کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اظهار داشت: در جبهه اصولگرا نیز کاندیداهای متعددی  اعلام حضور کردند، اما این اعلام حضورها برای رئیس جمهور شدن نیست بلکه برای برخوردهای انتقادی با آقای روحانی است.

وی افزود: علی رغم اینکه اصولگرایان صریحا اعلام کردند که نامزدشان یک نفر و آن فرد هم آقای رئیسی است اما در عین حال دیدیم که آقایان حاجی بابایی، قالیباف، زاهدی و دیگر دوستان نیز در انتخابات ثبت نام کردند. این به آن معنا است که اصولگرایان می خواهند با آقای روحانی مناظره و مباحثه کنند، عملکرد ایشان و برنامه آینده اش را به چالش بکشانند و در نهایت هم به نفع کاندیدای به زعم خودشان اصلح که آقای رئیسی است و پیش بینی کرده اند که از همه رای بیشتری دارد کناره گیری کنند. ان شالله اصولگرایان باهم اختلافی نداشته، کاندیدای واحدی دارند و رقابت جدی خواهند کرد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: وقتی آنها این کار را می کنند چرا آقای روحانی این کار را نکند؟! تا یک مقطع این استنباط می شد که آقای روحانی می تواند یک تنه وارد این فضا شود اما ظاهرا برای اینکه این آرایش، آرایش درستی باشد و همچنین برای پاسخ گویی به انتقادها  نسبت به عملکرد دولت یازدهم آقای جهانگیری هم در قامت یک نامزد و به منظور شرکت در مناطره ها وارد صحنه شدند. ضمن اینکه در قانون اساسی و در آئین نامه مصوب شورای نگهبان برای اتفاق هایی که ممکن است رخ دهد پیش بینی هایی شده است. به طور مثال پیش بینی شده که اگر خدا نکرده نامزدی ترور یا شهید شود و یا فوت کند در آن موقعیت چه کاری صورت گیرد.

 مازنی ادامه داد: در نتیجه همه جریان های سیاسی باید  پیش بینی شرایط خاص را برای خودشان داشته باشند.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر می توان دریافت که نامزدهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گزینه های پوششی آقای روحانی هستند، تاکید کرد: همه گزینه های اصولگرایان، گزینه های پوششی آقای رئیسی هستند و آقای روحانی هم از معاون اولش به عنوان گزینه پوششی استفاده می کند.

مازنی در پاسخ به اینکه فکر می کنید از بین این کاندیداهای اصلاحات چه تعدادی از آنها تایید صلاحیت می شوند، گفت: نمی توانم نیت شورای نگهبان را پیش بینی کنم. اما اگر گمانه زنی بنده را بخواهید فکر می کنم که باید صلاحیت همه شان تایید شود.

بخش نظردهی بسته شده است..