بحران پلاسکویی در انتظار دانش آموزان یزدی:

۳۳۰۰ کلاس درس در یزد “غیراستاندارد”!

آنگونه که گفته شده است 3300 کلاس درس در استان یزد وجود دارد که جان دانش آموزان یزدی را تهدید می کند.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد در یک نشست خبری گفته است: سه هزار و ۳۰۰ کلاس درس در استان یزد فرسوده و غیراستاندارد است.محمدرضا عارفی با اشاره به اینکه تمام استان‌های کشور با مشکل مدارس فرسوده روبه‌رو هستند، اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد اقدامات خوبی برای بازسازی و استانداردسازی مدارس انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته، هنوز ۳۵ درصد از کل مدارس استان یزد که معادل سه هزار و ۳۰۰ کلاس درس می‌شود، غیر استاندارد است و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از کمبود ۳۶۰ مدرسه در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مدارس فرسوده و غیرایمن استان یزد در بافت قدیمی یزد قرار دارند.

عارفی تصریح کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی این مدارس نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که بخشی از این اعتبار از بخش اعتبارات دولتی و بخش قابل توجهی از اعتبارات خیری تامین می‌شود.

وی به برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: این دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد ۳۱ فروردین را به عنوان زمان برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: یک هزار خیر استان یزد در این جشنواره حضور دارند.

 تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..