استاندار یزد خواستار شد:

مشوق های شهرک های صنعتی استان یزد برای بخش خصوصی بیشتر شود

باید با معرفی و افزایش مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان زمینه جذب سرمایه گذاران با هدف تولید بهتر با کیفیت بالاتر و فروش بهتر فراهم شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در شانزدهمین نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در استانداری گفت: یکی از مسائلی که هم اکنون با آن مواجه هستیم مقایسه وضعیت سرمایه گذاری در ایران با سایر کشورهاست.
وی افزود: در برخی کشورها بازگشت سرمایه از ضمانت بهتری برخوردار بوده ولی در ایران با توجه به وضعیت موجود متفاوت است با این حال باید شرایط جذب بهتر و بیشتر سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.
استاندار یزد با بیان اینکه شهرک ها و نواحی صنعتی یکی از ظرفیت های هر استان برای جذب سرمایه گذار است ، تصریح کرد: برای حضور سرمایه گذار در این مراکز چند کار باید انجام شود که در مرحله نخست باید قیمت زمین به حداقل برسد.
میرمحمدی اضافه کرد: با توجه به وظایف شرکت شهرک های صنعتی باید واحدهای صنعتی مستقر در این مجموعه ها به صورت منظومه ای و پشتیبان یکدیگر عمل کرده و اطمینان کار را بالا و ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهند یعنی اطمینان برای سرمایه گذاری تامین شود.
وی تاکید کرد: هدفدر شرکت شهرک ها باید ساماندهی واحدهای صنعتی در مسیر تولید بهتر و باکیفیت تر به منظور فروش بیشتر و اطمینان دهی به سرمایه گذاران باشد از این رو امکان تخفیف دادن در قیمت زمین و نظم در فعالیت ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری با مهم دانستن خواب سرمایه برای بخش خصوصی گفت: باید شرکت شهرک های صنعتی مشوق هایی را برای جذب بخش خصوصی تعریف کند که خواب سرمایه در آن کمتر بوده و درآمدزایی بیشتری داشته باشد.
میرمحمدی تصریح کرد: باید مزیت های شهرک های صنعتی بالا رفته و زمینه استفاده از امکانات بر اساس زمان مفید بهره وری آنها در این مناطق آماده شود ضمن آنکه برای حل مشکل آب این مجموعه ها از همین الان پیش بینی های لازم صورت گیرد و با چادرملو برای استفاده از آب مازاد آن برنامه ریزی شود.
وی در پایان خواستار تهیه لیست واحدهای دارای پروانه و بدون پروانه فعال در شهرک های صنعتی از سوی سازمان صنعت و معدن استان و اعلام حجم سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از سوی دستگاه ها شد.
در سال گذشته ۱۵ جلسه نشست سرمایه گذاری استان با ۴۰دستور کار و ۹۰ مصوبه برگزار شد که بر اساس آن و در پایان سال چهار مجوز سرمایه گذاری خارجی با ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و معادل یکسال بودجه عمرانی استان صادر شده است.
استان یزد دارای ۱۳ شهرک صنعتی و ۱۷ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است که در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کند.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..