آمادگی وزارت تعاون برای همکاری با منطقه ویژه علم و فناوری یزد

no-thumbs

معاون وزیر تعاون ازآمادگی وزارت تعاون برای همکاری با منطقه ویژه علم و فناوری یزدخبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحمید کلانتری  در آیین تاسیس نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در یزد افزود: این استان منابع انسانی مناسبی دارد و ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری از اقدامات زیربنایی و اساسی متناسب با مزایای یزد است.
وی خاطر نشان کرد: تلاش و موفقیت در حوزه منابع انسانی که با ایده‌ پردازی، خلاقیت و نو آوری همراه است به تولید ثروت در کشور منجر خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کم آبی در استان یزد، می توان از مزیتهای فعالیت در حوزه های علم و فناوری و شبکه های مجازی بهره مند شد.
معاون وزیر تعاون با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌ گذار در منطقه ویژه علم و فناوری گفت: این منطقه باید نقش حمایتی، هدایتگری و تامین کننده زیرساختها به منظور فعالیت مطلوبتر بخش خصوصی داشته باشد.
استاندار یزد نیز در این نشست دلیل انتخاب منطقه ویژه علم و فناوری این استان در محور مهریز، یزد، اردکان را استقرار عناصر تاثیرگذار این منطقه از جمله دانشگاه و واحدهای صنعتی در محور یادشده عنوان کرد.
سیدمحمد میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: منطقه ویژه علم و فناوری یزد بتواند نسبت به شناسایی، ساماندهی و برقراری روابط علمی و فناوری در استان به موفقیت برسد و به توسعه پایدار استان با توجه به اولیتهای درنظر گرفته شده در یزد کمک کند.
نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور روز چهارشنبه در آیینی با حضور وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم و دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در یزد تاسیس شد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..