خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران در شهرک های صنعتی یزد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از ساماندهی خدمات رفاهی و اجتماعی کارگران در شهرکهای صنعتی استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سید مسعود عظیمی در نشستی که به همین منظور در محل شرکت با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرکل تامین اجتماعی استان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: پیرو تفاهم نامه ای که فی مابین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است این شرکت نیز در پی اجرای اهداف و برنامه های تعیین شده برای ساماندهی و بهبود وضعیت رفاهی کارگران شاغل در شهرکهای صنعتی میباشد.

 وی با اشاره به مشکلات خاص بخش کارگری و دستمزد کارگران، اظهار امیدواری کرد که این تفاهم نامه به افزایش کمی و کیفی خدمات رفاهی ، آموزشی و درمانی  و نیز  بهبود کارایی و بهره وری  مجموعه عوامل  تولید بویژه عامل  نیروی انسانی  در مجموعه شهرک های صنعتی منجر شود.

عظیمی ادامه داد: راه اندازی مجتمع های خدمات اجتماعی و رفاهی کارگران در شهرکها و نواحی صنعتی از جمله برنامه های اصلی این تفاهم نامه می باشد که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی و حضور بخش خصوصی بتوانیم این مهم را به ثمر برسانیم.

وی تصریح کرد: ایجاد خانه بهداشت کارگری، استقرار کارگزاری تامین اجتماعی، برگزاری دوره های اموزشی مهارتی و اجتماعی، تشکیل تعاونی های مسکن و و مصرف کارگران،‌تشکیل تیم های ورزشی و … از جمله اهداف پیش بینی شده در ایجاد مجتمع های رفاهی در شهرکهای صنعتی می باشد.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست ضمن استقبال از برگزاری کارگروه استانی به منظور پیگیری تفام نامه منعقده گفت: بخش عمده ای از جامعه استان یزد را جامعه کارگری تشکیل می دهد که ضرورت توجه ویژه و اثرگذار به این بخش از جامعه را دوچندان می کند.

محمد حسین ریاحی با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی که جامعه کارگری را تهدید می کند، ‌بیان داشت: ایجاد این مجتمع های خدماتی و رفاهی می تواند تاثیرات ارزنده ای را در کاهش مخاطرات اجتماعی برای کارگران و خانواده های ایشان داشته باشد.

گفتنی است در این نشست مدیرعامل شرکت خدماتی شهرکهای صنعتی یزد،‌ جهان آباد میبد، مهریز، تفت و اردکان حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..