چرایی حضوراصحاب فرهنگ و هنر در شورای شهر یزد

 

امیرترقی نژاد/تابناک
۱.تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر در این دوره از انتخابات شورای  شهر یزد کاندیداتوری خود را اعلام نموده اند.این احساس وظیفه از آنجایی رقم خورده است که علرغم پیوند خوردن پیشینه فرهنگ برنام کهن شهر یزد این شهر از فقر فرهنگی شدیدی رنج می برد.
۲.‏یزد در سالهای گذشته بواسطه گذر توسعه هزینه های زیادی را در حوزه های اجتماعی و فرهنگی به خود دیده است.نمی توان منکر این مسئله شد که که این شهر قدیمی محیط بکر فرهنگی و اجتماعی خود را حفظ کرده است چه بسا که ابن محیط در گذر زمان با تغییرات اجتماعی ناهمگونی هایی را تجربه نموده است که بدلیل عدم توجه مدیریت شهری هزینه های دوچندانی برای آن دخل و خرج شده است.
۳.‏شواهد موجود بنا به دلایلی نشان میدهد که طی این سالیان همه نگاهها بسمت فعالیت ها ی عمرانی نشانه رفته است این در حالی است که اگر تا حدودی نگاه فرهنگی و هنری در مدیریت شهری هزینه می شد نباید سطح تغییرات اجتماعی اینگونه پیکره شهر را زخمی می نمود.
۴.‏شرایط فرهنگ عمومی وعرف جامعه  بشدت تغییر کرده است.متاسفانه بدلیل عدم سواد فرهنگی در حوزه مدیریت شهری کهن شهر یزد باید در برخی امورجاری از شهرهایی که صبغه هایی به مراتب پایین تر از یزد دارند قرار گیرد و این حکایت یک حکایت خوبی نیست.
۵.‏جامعه شناسی فرهنگی و هنری فقط زیبایی نیست که فقط در چند مناسبت خاص مدیریت شهری برنامه ای را در دستور کار خود قرار دهد، بلکه این مدیریت و محتوای مناسب در این حوزه است که شهری پویا و با تیپ اجتماعی مناسب تعریف می شود.
‏6.به هر حال ، حضور چندتن از فعالان فرهنگی و هنری در این انتخابات سرنوشت ساز یک گام روبه جلو است و می توان امیدوار بود که مردم نیز بخوبی درک کرده اند که همه چیز سازه و عمران نیست بلکه پایه و اساس فرهنگ و هنر است که همه چیز را می سازد.
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..