هشدار یک بحران:

افزایش ۱۰ درصدی طلاق در استان یزد/ یک طلاق به ازای هر پنج ازدواج

به ازای هر پنج ازدواج در استان یزد یک طلاق به ثبت رسیده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان ثبت یکهزار و ۶۳۸واقعه طلاق در سال ۹۵ در این استان گفت: این رویداد تلخ نسبت به سال ۹۴،رشد ۱۰ درصدی داشته است.خبرگزاری ایرنا به نقل از سید‌محمد طباطبایی افزوده است: متوسط سن طلاق در مردان و زنان بترتیب ۳۵.۹ و ۳۱ سال بوده است.
وی نسبت ازدواج به طلاق در استان یزد را پنج به یک و در کشور چهار به یک اعلام کرد و ادامه داد: به ازای هر پنج ازدواج در این استان یک طلاق به ثبت رسیده است.
این مسئول همچنین با بیان کاهش سه درصدی سنت حسنه ازدواج در استان یزد اضافه کرد: هشت هزار و ۵۵۵ زوج درسال گذشته به خانه بخت رفته اند که متوسط سن مردان ۲۶.۴ سال و متوسط سن زنان ۲۱.۷ سال بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه ولادت در این استان در سال گذشته یک درصد کاهش داشته است گفت: ۲۵ هزار و ۴۸۰ نوزاد در سال ۹۵ در استان یزد متولد شده اند.
طباطبایی با بیان اینکه از مجموع ولادت های ثبت شده ۱۳ هزار و ۷۰ نوزاد پسر و ۱۲هزار و ۴۱۰ نوزاد نیز دختر بوده افزود: به ازای تولد هر یکصد دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است.
وی، امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرعباس، حسین، محمد طاها، محمد، علیرضا و محمدحسین را ۱۰ اسم نخست انتخاب شده برای پسران و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا، ریحانه، حلما، یسنا ، فاطمه زهرا، ثنا و رقیه را هم به عنوان ۱۰ اسم نخست انتخابی دختران در سال گذشته عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: ۲۳ درصد اسامی دختران، فاطمه و زهرا ، ۱۵ درصد نام های پسران علی و ۲۸ درصد اسامی نوزادان پسر محمد انتخاب شده است.
طباطبایی با اعلام ثبت ۹۹/۹ درصدی رویداد ولادت در استان از جایگاه دومی یزد در کشور خبر داد و افزود: نرخ ولادت در استان یزد ۲۴ درصد است.
مدیرکل ثبت احوال یزد با بیان افزایش ۱.۵ درصدی فوت در استان اظهار کرد: چهار هزار و ۵۴۰ نفر در سال ۹۵ فوت کرده‌ اند که بطور متوسط روزانه نام ۱۲ نفر متوفی در این اداره ثبت شده است.
وی افزود: به ازای فوت هر یکصد زن، وفات ۱۰۴ مرد به ثبت رسیده است.
وی همچنین از رتبه نخست استان یزد در ثبت به روز وفات در کشور خبر داد و گفت: ۹۹.۸ درصد از این رویداد تلخ در مهلت قانونی ۱۰ روزه اعلام و ثبت شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..