رشته ورزشی چوگان در یزد ایجاد می‌شود

به گزارش یزدی نیوزرئیس هیئت سوارکاری استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه پرورش اسب یکی از قطب‌های کشور به حساب می‌آید، گفت: رشته ورزشی چوگان در یزد ایجاد می‌شود.سعید بیک  در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به اینکه استان یزد به لحاظ سوارکاری از جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور برخوردار است اظهار داشت: اقدامات گسترده‌ای در زمینه توسعه صنعت سوارکاری در استان یزد صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ مرکز پرورش اسب در استان یزد فعال است، گفت: مراکز پرورش اسب در استان یزد بسیار زیاد است ولی تعداد باشگاه‌های سوارکاری ثبت شده و فعال استان یزد کمتر است ۵ عدد است.

رئیس هیئت سوارکاری استان یزد اسب‌های استان یزد در نژادهای مختلف را جزو بهترین اسب‌های ‌کشور دانست و گفت: یزد را می‌توان قطب پرورش اسب در استان یزد دانست به صورتی که در حال حاضر بیش از یک هزار اسب مادیون در استان وجود دارد که در بهار زایمان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجودی که از لحاظ تعداد اسب و مراکز پرورش اسب، یزد یک قطب در کشور است، از لحاظ ورزش سوارکاری و تعداد ورزشکار نمی توانیم خودمان را قطب بدانیم و باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کنیم.

بیک به تلاش در راستای راه اندازی رشته چوگان در استان یزد اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشته چوگان، اقدامات زیادی در زمینه تقویت رشته های پرش و استقامت هم در استان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مجتمع سوارکاری صفائیه یزد به یک درد کهنه تبدیل شده و ما پیگیری‌های زیادی در راستای رفع این مشکلات اقدام کرده‌ایم، گفت: طبق قانون توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به شرکت تجهیز واگذار شده ولی این شرکت به اماکن ورزشی از جمله سوارکاری توجه ویژه‌ای ندارد و تنها برای گرفتن اجاره به آنها مراجعه می‌کند.

رئیس هیئت سوارکاری استان یزد با بیان اینکه کورس بهاره یزد از فردا آغاز می‌شود، گفت:  امسال ۸۱ اسب در این کورس ثبت نام کردند که با توجه به افزایش قابل توجهی که نسبت به سال گذشته دارد، مجبور به برگزاری هفت کورس در استان شدیم.

بیک از توان صنعت سوارکاری به کمک در زمینه گسترش گردشگری در استان یزد خبر داد و گفت: هیئت سوارکاری استان یزد آمادگی کامل دارد در زمینه کمک به توسعه گردشگری اقدامات لازم انجام دهد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..