شهردار یزد:روز آخر سال ۲ برابر معمول زباله جمع آوری کردیم

به گزارش یزدی نیوزشهردار یزد با اشاره به اقدامات شهری برای پیشواز از نوروز ۹۶، از جمع‌اوری بیش از ۶۰۰ تن زباله در آخرین روز سال گذشته از سطح شهر خبر داد و گفت: این میزان معادل دو برابر معمول جمع‌آوری زباله در روزهای عادی بود.

 «محمدرضا عظیمی‌زاده» در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد در همین رابطه افزود: شهرداری یزد امسال برای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی فعالیت‌های خوبی صورت داد به گونه‌ای که بیش از ۵۰ هزار نقشه راهنمای مسافر در این ایام توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین پارگینگ طبقاتی خیابان فرخی به صورت رایگان در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت و  سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، جشن‌ها و برنامه‌های زیادی را در پارک‌ها اجرا کرد .

عظیمی‌زاده به رنگ‌آمیزی، گل‌کاری، توسعه فضاهای سبز، نصب المان‌های موضوعی و فصلی و نوسازی فضاهای بازی کودکان به عنوان دیگر اقدامات شهرداری برای زیباسازی شهر اشاره کرد.

حجت الاسلام «عباس زارع» رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در ابتدای این نشست شورا به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» اشاره و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همدلی مردم و مسئولان، گام‌های موثری در جهت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برداشته و به این شعار سال احترام گذاشته شود.

وی افزود: بعضی از میادین شهر که امکان درختکاری وجود دارد، نیازمند توجه هستند و این موضوع باید در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بررسی و اقدامات لازم به صورت جهادی انجام شود .

گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، گرامیداشت روز طبیعت، گرامیداشت سالروز قیام مردم یزد در چهلم شهدای تبریز، قهرمانی تیم فوتبال ساحلی گلساپوش در مسابقات بین‌المللی در یزد و تسلیت ارتحال آیت الله برهان امام جمعه فقید مهریز از دیگر مواردی بود که رییس شورای اسلامی شهر یزد به آنها اشاره کرد.

«سید محمد رضا مدرسی» عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر یزد هم با تبریک قهرمانی تیم فوتبال ساحلی گلساپوش در مسابقات باشگاه های جهان‌، از حمایت شهرداری در زمینه آماده‌سازی ورزشگاه سلمان محمود آباد تشکر و قدردانی کرد و افزود: این قهرمانی برای یزد بسیار ارزشمند بود و باید در دیگر رشته‌های ورزشی هم از ورزشکاران حمایت کرد تا شاهد پیشرفت و استمرار این گونه قهرمانی‌ها باشیم .

وی در ادامه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر یزد اشاره کرد و یادآور شد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر یزد باید شناسایی شود چرا که شناسایی این گونه فرصت‌ها در یزد و سرمایه‌گذاری در آنها باعث می‌شود تا فرصت‌های شغلی متعددی و زیادی ایجاد شود که به تبع آن، رونق اقتصادی را در بر خواهد داشت .

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر یزد در زمینه  حمل پسماند و نظافت شهر نیز عنوان کرد: این مورد در خیابان‌ها و معابر اصلی بسیار خوب انجام شد که جای تقدیر هم دارد اما در عمق محلات و بافت تاریخی که محل عبور گردشگران داخلی و خارجی زیادی است، گلایه‌هایی وحود داشت که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

مدرسی همچنین مسئله پارکینگ در اماکن تاریخی را  بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در بعضی از مکان‌ها که گردشگران باید حضور پیدا کنند، با مسئله نبود پارکینگ مناسب روبرو هستند که باید این مشکل شناسایی و رفع شود تا زمینه جذب بیشتر گردشگران فراهم شود .

حجت الاسلام «حمید رضا مطهریان» رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد  نیز ضمن تبریک سال نو از اقدامات نیروهای اجراییات شهرداری در سطح شهر گلایه و خواستار برخورد مناسب نیروهای این اداره در سطح شهر با شهروندان شد.

وی افزود: البته در بعضی از موارد نیروهای اجراییات باید با شهروندان تعامل داشته باشند و باید در این زمینه فکری اندیشیده شود تا نارضایتی شهروندان در کار نباشد .

«مرتضی شایق» رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر یزد هم در این جلسه ضمن انتقاد از عدم توجه به درختان در بعضی از معابر و بلوارهای سطح شهر، گفت: با وجود متخصصانی که در سازمان پارک‌ها وجود دارد، متاسفانه در مقوله نگهداری درختان در بعضی از  بلوارهای سطح شهر توجه چندانی نشده است و درختان در حال خشک شدن هستند که باید در این زمینه سازمان پارک‌ها جدی‌تر برخورد کند .

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..