به اسم تولید داخل، با سلامت مردم بازی نکنند

به گزارش یزدی نیوزوزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه برداشته شدن موانع اقتصادی، بر تولید، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد موثر خواهد بود، گفت: امیدواریم به اسم تولید داخل شاهد سوء استفاده نباشیم و اجازه ندهیم با سلامت مردم در بخش تجهیزات، دارو و … بازی شود.

دکتر سید حسن هاشمی  در حاشیه دیدار نوروزی با روسا و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تهران در موزه تاریخ علوم پزشکی، ضمن تشکر از اقدامات فعالانه عرصه سلامت در تعطیلات نوروزی، در خصوص عملکرد وزارت بهداشت برای تحقق شعار امسال گفت: شعار امسال به عمل نیاز دارد. در خصوص سلامت نیز فرصت‌های مغفول مانده زیادی به خصوص در بخش خصوصی وجود دارد. نباید انتظار داشته باشیم که دولت شغل ایجاد کند و تعداد پرسنل خود را که در حال حاضر حدود ۴۶۰ هزار نفر در حوزه وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها است، به دو برابر افزایش دهد.

وی افزود: فرصت‌های زیادی در طب مدرن و سنتی وجود دارد که انتظار می‌رود همه به میدان آیند. در زمینه حمایت از بخش خصوصی نیز ما از قبل در این مسیر حرکت کردیم و در عین حال متهم بودیم که برای آن فرصت سازی می‌کنیم، اما افتخار می‌کنیم که بتوانیم در راستای توسعه بخش خصوصی و خدمات آن اعم از تولید دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات فرصت‌های جدیدی ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: امیدواریم به اسم تولید داخل شاهد سوء استفاده نباشیم و اجازه ندهیم با سلامت مردم در زمینه تجهیزات پزشکی، دارو و… بازی شود. بخش‌های نظارتی در سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی نیز نظارت خود را انجام می‌دهند. ما آنجایی موظف هستیم از تولید داخل حمایت کنیم که حتما به سلامت مردم آسیبی وارد نشود. این برنامه‌ای بود که طی سه سال گذشته نیز آن را انجام دادیم.

به گزارش ایسنا، هاشمی ضمن اشاره به افزوده شدن بیش از ۱۲۰ قلم داروی جدید به مجموعه دارویی کشور طی سه سال گذشته، بیان کرد: طی این مدت ۱۰ درصد از رقم ریالی واردات کاهش یافته و حدود ۷۰ درصد نیز از نظر مواد اولیه و ساخت اقلام دارویی خودکفا شده‌ایم. مطمئن هستیم اگر با سرعت بیشتری پیش رویم و موانعی که در این راه وجود دارد به ویژه در بخش اقتصادی و بانک‌ها برداشته شود، در تولید، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد در سال ۹۶ شاهد کارنامه خوبی خواهیم بود.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..