۸۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان یزد اسکان یافتند

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با توجه به اینکه شعار نوروز امسال، نوروز متفاوت بود، با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برنامه‌های متعددی انجام شد که این برنامه‌ها در جذب گردشگر و ماندگاری مسافران بسیار اثرگذار بود.

 
فاطمه دانش‌یزدی از جمله این برنامه‌ها به معرفی بافت‌های تاریخی و ثبتی، معرفی روستاهای هدف گردشگری، اجرای نوروزگاه‌ها، ایجاد کمپ‌های کویرنوردی، استفاده از ظرفیت سمن‌ها به عنوان سین هشتم، نمایش‌ها و سرودهای خیابانی و. اشاره کرد و افزود: بسیاری از این برنامه‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفت به ویژه کویرنوردی که در کنار جاذبه‌های تاریخی، استقبال بسیار خوبی از سوی گردشگران را در این بخش شاهد بودیم.
 
دانش‌یزدی یادآور شد: برنامه‌های ویژه در اماکن تاریخی نظیر باغ دولت‌آباد، ایجاد فضاهای بوم‌گردی، اجرای برنامه‌های متعلق به روز شهرستان‌ها و … تنوع بسیاری در برنامه‌های گردشگری امسال ایجاد کرد.
 
وی در مورد اسکان مسافران نوروزی در یزد نیز اظهار داشت: امسال ۸۰۰ هزار نفر در فضاهای پیش‌بینی شده در استان یزد در طول تعطیلات نوروز اسکان یافتند که ۱۸۰ هزار نفر از این تعداد مربوط به اسکان آموزش و پرورش بوده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: در برخی روز‌ها نظیر چهارم فروردین امکان اسکان در شهرستان‌های یزد و اردکان فراهم نبود و مسافران به شهرستان‌های همجوار هدایت شدند.
 
وی یادآور شد: در اعلامی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد داشت، آمار ورودی وسایل نقلیه از ۲۶ اسفند تا ۱۲ فروردین در محورهای استان یزد، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو بوده است.
 
دانش‌یزدی عنوان کرد: ۸۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند، بخشی از این آمار خودروهای عبوری از استان بوده‌اند که بخشی از سفر خود را در یزد گذرانده‌اند و بخشی نیز در منازل اقوام یا مکان‌هایی غیر از اماکن پیش‌بینی شده توسط ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اسکان یافته‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای نوروزی، میزان اشغال ظرفیت اسکان در یزد ۱۰۰ درصد بود به نحوی که برای اسکان مسافران از حسینیه‌ها نیز کمک گرفته شد.
 
دانش‌یزدی از همراهی و همکاری همه اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان یزد قدردانی کرد و افزود: با همکاری همه اعضا امسال توانستیم برنامه‌های متنوعی در سطح استان برگزار کنیم.
 
باشگاه خبرنگاران
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..