خبرهای کوتاه استان یزد

no-thumbs

کمک های آستان قدس رضوی بین 31 نفر از نیازمندان سالمندو بستری شهرستان ابرکوه نوزیع شد.

به گزارش یزدی نیوزرابط آستان قدس رضوی درابرکوه گفت: این هدایا شامل نمک طعام و نبات تبرک شده حرم مطهر امام رضا (ع) و هدایای نقدی جمعا' به ارزش ۳۱ میلیون ریال است.
جواد عادل بابیان اینکه کمکهای آستان قدس رضوی تداوم خواهد داشت اظهارکرد: بهره مندی زائران و مجاوران آن حضرت به ویژه مستمندان و نیازمندان از فرصت زیارت و رفع استضعاف و توانمندسازی آن ها سرلوحه کار تولیت جدید آستان قدس رضوی است که در حکم رهبر معظم انقلاب به وی اعلام شده است.
وی ادامه داد: خدمت به بارگاه نورانی امام رضا (ع) و زائران آن بزرگوار آرزوی همه عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت است.
عادل همچنین اضافه کرد: زائر اولی ها که به دلیل کهولت سن تاکنون نتوانسته اند به مشهد مقدس مشرف شوند، زمینه تشرف آنها فراهم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که مایل به داشتن عنوان خادم یار رضوی هستند می توانند با مراجعه به سامانه www.aqr.ir ثبت نام و پس از گذران دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان و یا همکاری تخصصی از این فیض بزرگ بهره مند شوند.
هم اکنون یکهزار و ۱۰۰خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام (ره ) شهرستان ابرکوه هستند.

***
فرماندار مهریز بر فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای مکان های گردشگری ، تفریحی و رفاهی این شهرستان تاکید کرد.
 سید محمد رستگاری در بازدید از دو تفرجگاه غربال بیز و کوه ریگ مهریز به اهمیت فراهم کردن برخی زیر ساخت های لازم برای رفاه مسافران و گردشگران تاکید کرد و گفت: فراهم کردن امکانات برای تفرجگاهها یک ضرورت است.
وی ادامه داد: در شهرستان مهریز تفرجگاه های مختلفی در شهر و مناطق روستایی وجود دارد که در طول سال میزیان مسافران و میهمانان نوروزی از اقصی نقاط کشور است.
فرماندار مهریز گفت: برای فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای مجموعه های گردشگری و تفریحی مهریز تمام دستگاه ها باید در کنار شهرداری و شورای اسلامی شهر اقدام نمایند.
رستگاری گفت: اگر نسبت به تامین امکانات مورد نیاز غربال و کوه ریگ و سایر تفرجگاه ها در سطح شهرستان اقدام شود قطعا می توانند بیش از گذشته نسبت به جذب بیشتر مسافران فعال تر باشند .
وی افزود: توسط ستاد سفر مهریز برای بهار مسال و تعطیلات نوروز فعالیت های خوب فرهنگی و تبلیغی انجام گرفته ولی کافی نیست و باید اقدام های بهتر و بیشتری انجام شود.
فرماندار مهریز اظهار داشت: اگر زیر ساخت های لازم برای غریال بیز و کوه ریگ فراهم شود قطعا این دو مجموعه بزرگ و دیدنی شهر می توانند جزو قطب های گردشکری قرار گیرند.
رستگاری در این بازدید که شهردار و تعدادی از مدیران اجرایی حضور داشتند مسائل و مشکلات کوه ریگ و غربال بیز و مسافران و میهمانان مورد بررسی قرار گرفت.
شهرستان مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد و حدود ۱۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

***
رئیس جمعیت هلال احمر مهریز از واژگونی یک دستگاه خودرو تیبا در محور مهریز به انار با مصدومیت سه نفر خبر داد.
محسن زارعیان افزود: ظهر امروز شنبه حادثه واژگونی خودروی تیبا در کیلومتر ۵۰ محور شهرستان مهریز به انار کرمان اتفاق افتاد .
وی ادامه داد: با توجه به آمادگی عوامل امدادی هلال احمر طرح امداد و نجات نوروزی بلافاصله عوامل امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام و ماموریت خود را انجام دادند.
این مسئوب اظهار داشت: در این حادثه سه نفر از سرنشینان خودرو مصدوم شده بودند که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی دو نفر از آنها توسط عوامل امدادی مستقر در پایگاه زین الدین مهریز و یک نفر دیگر توسط اورژانس به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز انتقال یافتند .
زارعیان گفت: ماموران امداد و نجات هلال احمر مهریز در طول سال و بخصوص تعطیلات نوروز با آمادگی کامل و شبانه روزی در خدمت مسافران و میهمانان نوروزی هستند .

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..