سه خبر کوتاه از گردشگری نوروزی در استان یزد

no-thumbs

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مسافران و میهمانان نوروزی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا تابش در بازدید از ایستگاه نوروزی اطلاع رسانی به مسافران نوروزی با قدردانی از زحمات پرسنل هلال احمر افزود: امیدوارم مردم بیشتر با فعالیت های جمعیت هلال احمر آشنا شوند بویژه با خدماتی که در پایگاه های امدادی و ایستگاه هایی که در جهت کاهش تصادفات جاده ای برپا شده اند.
وی اظهار کرد: شهرستان اردکان از چند مسیر مواصلاتی بعنوان دروازه ورودی استان یزد محسوب می شود و به همین دلیل باید از مبادی ورودی شهرستان، راهنمایی لازم درخصوص اماکن دیدنی، اقدامات رفاهی و غیره به مسافرین صورت گیرد.
اردکان در ۶۰ کیلومتری یزد واقع شده است.
**********
بارندگی و لغزندگی جاده های استان یزد
فرمانده پلیس راه یزد از بارندگی در استان و لغزندگی جاده های ارتباطی خبرداد و بر مواظبت و رعایت دقیق مقررات توسط رانندگان تاکید کرد.
احمد مظفری شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران بهاری اکثر محورهای ارتباطی استان یزد بخصوص جاده یزد به اصفهان و تهران و همچنین محور یزد به کرمان را لغزنده کرده است.
وی ادامه داد: رانندگان برای جلوگیری از حوادث احتمالی باید ضمن رعایت سرعت مناسب، فاصله طولی را در مسیرهای ارتباطی خود مراعات و از سرعت زیاد و عجله پرهیز کنند.
فرمانده پلیس راه استان یزد خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس راه استان در اواخر سال گذشته تاکنون بر اثر حوادث رانندگی در استان ۲ نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۵۰ نفر نیز مصدوم شدند.
مظفری گفت: در این مدت حجم تردد در سطح جاده های استان و در مقایسه با مدت مشابه پارسال تا ۱۹ درصد رشد نشان می دهد بنابراین باید رانندگان احتیاط کامل را در رانندگی در دستور کار خود قرار دهند.
این مسئول همچنین از ممنوعیت عبور و مرور کامیون ها در محور یزد به طبس و همچنین یزد به مناطق ییلاقی در دو شهرستان تفت و مهریز خبر داد که تا پایان تعطیلات ادامه دارد.
استان یزد با یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و با شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی مورد بازدید مسافران است.
****
برپایی طرح ملی خیمه های نماز برای مسافران نوروزی در استان یزد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان یزد از برپایی خیمه های اقامه نماز در مبادی ورودی شهرها و مناطق مختلف استان در قالب یک طرح ملی خبر داد.
حجت الاسلام علی اخوان  در بازدید از خیمه های اقامه نماز در شهر یزد افزود: تاکنون افزون بر یک هزار مسافر به خیمه های اقامه نماز در استان مراجعه و آن خدمات این خیمه ها استفاده کردند.
وی در خصوص برپایی کمپین ملی نه به تصادف جاده ای در استان گفت: مهمترین هدف از تشکیل کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای، حساس سازی جامعه نسبت به خطرات جدی در جاده های مواصلاتی و الزام اخلاقی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با توجه به حوادث متعدد در ایام نوروز سال های گذشته و تلاش در جهت کاهش آنها است.
طرح ملی نوروزی خیمه اقامه نماز و کمپین نه به تصادف جاده ای تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..