دانشگاه در خصوص تامین آب پایدار برای یزد اقدام کند

no-thumbs

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه یزد برای تامین آب پایدار استان باید بیش از گذشته اقدام های لازم را انجام دهد.

به گزارش یزدی نیوزابوالفضل موسوی بیوکی در نشست هم اندیشی در خصوص مسائل و مشکلات آب یزد افزود: تشکیل کانون تفکر آب با همکاری دانشگاه یزد و سازمان های دولتی و بخش خصوصی ضروری است.
وی در ادامه مزایا و معایب و چالش های هر راهکار از جمله راهکارهای انتقال آب از حوزه های مجاور و یا از دریای عمان، اکتشاف و استفاده از آب های کارستی و آب های ژرف، موضوع بارورسازی ابرها، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف را به تفصیل مورد بحث قرار داد و از دانشگاه خواستار شد در مورد راه حل تامین آب پایدار در استان یزد مطالعه و اعلام نظر کند.
همچنین در انتهای نشست مقرر شد دبیرخانه کانون تفکر آب در ابتدای سال ۹۶ دایر و با معرفی اعضای آن فعالیت خود را آغاز کند.
گرچه پایه و اساس این کانون دانشگاهی است ولی سازمان آب منطقه ای و بخش خصوصی نیز حضور موثری در آن خواهند شد و کانون تفکر آب با تحقیق و مطالعه در مقاطع مختلف در مورد راهکارهای مورد بحث بیانیه خواهد داد و این بیانیه ها به عنوان مستنداتی در تدوین طرح آمایش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنین به منظور بحث و تبادل نظر و جمع آوری تجارب موفق در زمینه صنعت آب همایش آب با محوریت کانون تفکر آب در دانشگاه یزد در شهریور ۹۶ برگزار خواهد شد.
در این نشست همچنین بر لزوم هماهنگی بین دستگاه ها در مورد کسب آمارها و داده های صحیح در مورد مسائل آب تاکید شد.
در نشست هم‌اندیشی در مورد مسایل آب و مشکلات آب استان یزد که با همکاری دانشگاه یزد و سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان دانشگاه و استان در دانشگاه یزد برگزار شد بر تشکیل تشکیل کانون تفکر آب در استان تاکید شد.
در این نشست ابتدا رییس دانشگاه یزد با طرح مساله و بیان فلسفه تشکیل نشست به تشکیل کانون تفکر آب با همکاری دانشگاه و سازمان های دولتی و بخش خصوصی اشاره کرد.
در ادامه برخی از اعضای نشست دیدگاه های خود را در مورد مشکلات آب در استان یزد مطرح و راهکارهای مختلفی را ارائه کردند.
مهمترین مشکل استان یزد مشکل بحران آب و به‌ویژه آب شرب است و خشکسالی‌های پی در پی شرایط آبی منطقه را به شدت بحرانی کرده به نحوی که ۴۵ درصد آب شرب استان در تابستان از آب چاه تامین می‌شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..