رییس ستاد انتخابات استان یزد:

۱۳۰۲نفر وارد شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزد می شوند

در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر مبنای سرشماری جدید ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها از سوی مردم استان انتخاب خواهند شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست شورای اداری استان یزد در جمع مدیران استان با تشریح وضعیت دو انتخابات سال ۹۶ گفت: امروز شروع رسمی روند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است و در این خصوص از ۱۵ دی امسال اعضای ستاد انتخابات استان با حکم استاندار منصوب و فعالیت خود را برای تمهید مقدمات انتخابات آغاز کردند.
وی افزود: این ستاد تاکنون ۹ جلسه برگزار کرده و ۶۰مصوبه داشته ضمن آنکه ۶کارگروه زیرمجموعه این ستاد در کنار ستادها و کارگروه های شهرستانی فعال شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه هیات نظارت هر دو انتخابات شامل هیات نظارت بر انتخابات شوراها از سوی مجلس شورای اسلامی و هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تشکیل شده است ادامه داد: ۹۰۰ شعبه ثبت نام و گرفتن رای کار برگزاری انتخابات در استان یزد را انجام می‌دهند.
طالبی در ادامه با بیان اینکه استان یزد یکی از استان‌های پیش رو در کشور به لحاظ درصد پوشش شعب گرفتن اخذ رای در سامانه الکترونیک انتخابات است، افزود: در سال گذشته در سامانه انتخابات الکترونیک در کشور رتبه نخست را کسب کردیم و امیدواریم در این دو انتخابات نیز موفق شویم.
به گفته وی تعرفه مورد نیاز به تفکیک حوزه‌های انتخابیه روستایی و شهری و بر مبنای سه نفره ، پنج نفره ، هفت نفره و ۱۱ نفره برآورد شده و به تهران اعلام شده ضمن آنکه مانوری درباره بررسی وضعیت سامانه جامع انتخابات و دوره های آموزشی لازم برای فرمانداران برگزار شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به تشکیل ستاد امنیت انتخابات استان یزد اشاره کرد و گفت: اعضای شورای تامین استان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارند و تلاش زیادی در این حوزه صورت گرفته است.
طالبی در تشریح وضعیت آخرین برآوردها برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اظهار کرد: ملاک این دوره از انتخابات ، آمار سرشماری جدید بوده و حوزه‌های انتخابیه شهرها و روستاها بر اساس این آمار ویرایش شده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس در استان یزد ۳۸۱ شورای روستایی شامل ۳۶۰ شورای سه نفره و ۲۱ شورای ۵ نفره خواهیم داشت و در شهرها نیز ۲۱ شورای شهر شامل یک شورای ۱۱ نفره در شهر یزد ، ۳ شورای هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در مابقی شهرها ، شورای پنج نفره از سوی مردم انتخاب می شوند.
این مسئول درباره شرایط داوطلبان نیز گفت: از لحاظ سنی داشتن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی و داشتن کارت پایان خدمت است.
طالبی با اشاره به شرایط تحصیلات تصریح کرد: روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت داشتن خواندن و نوشتن، روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت شرط دیپلم، شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت فوق دیپلم یا معادل آن و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت لیسانس و یا معادل لیسانس از این شرایط است.
وی در بخش پایانی نیز با بیان اینکه فعالیت ستاد انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۲فروردین آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در انتخابات های پیش رو راهکارهایی همچون برگزاری انتخابات سالم و قانونمند ، تحقق مشارکت حداکثری ، تعامل کامل هیات های نظارت و بازرسی و استاد انتخابات و نیز تامین امنیت در فضای سیاسی مدنظر است .
معاون استاندار یزد در عین با یادآوری قانون منع استفاده از امکانات عمومی و دولتی در انتخابات گفت: کارکنان نیز در ساعات اداری نمی توانند فعالیت تبلیغی داشته باشند ضمن آنکه دستگاه ها موظف هستند امکانات و نیروهای مورد نیاز ستاد انتخابات را در اختیار این حوزه قرار دهند.
بر اساس سرشماری اخیر جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر اعلام شده که شهرستان یزد بیش از ۶۵۶ هزار نفر یعنی بیش از ۵۷درصد جمعیت استان را دارد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..