«حاجی فیروز»جدید در خیابان‌های یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد با اشاره به برنامه‌های متنوع نوروزی این سازمان گفت: در تلاش برای تقویت نمادهای نوروز از جمله حاجی فیروز اما در سبکی جدید هستیم.

 محمدرضا پیرنیا  اظهار داشت: حاجی فیروز یکی از نمادهای نوروز است اما همواره این سمبل نمادی از فقر و سیاهی بوده که تلاش شده مدل جدیدی از حاجی فیروز در خیابان‌های یزد رونمایی شود.

وی عنوان کرد: حاجی فیروز جدید با چهره سیاه و صدای خاص از مردم پول و عیدی نمی‌گیرد بلکه با لباس و چهره آراسته به مردم گل و هدیه می‌دهد.

پیرنیا با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی و هنری در یزد در طول ایام نوروز بیان کرد: میزبانی از گردشگران خارجی و داخلی به طور رایگان در منزل مرحوم وزیری از برنامه‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد ادامه داد: در مجموع ۱۸۰ عنوان برنامه در فضای شهر یزد در ایام نوروز با استفاده از ظرفیت هنرمندان و ورزشکارانی که با سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد همکاری می‌کنند، اجرا می شود.

وی همچنین از گسترانیدن سفره هفت‌سین ایرانی در پارک آزادگان یزد توسط مردم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت سفره هفت سین به عنوان یک نماد و سمبل مهم، چیدمان این سفره به مسابقه گذاشته شده و خانواده‌ها در روز ۲۷ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ می توانند سفره های خود را در پارک آزادگان به معرض نمایش و مسابقه بگذارند.

پیرنیا تصریح کرد: هفت مورد از زیباترین سفره های هفت سین جوایز ارزنده ای از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد دریافت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش هایی که برای توسعه فضاهای ورزشی در محلات و پارک‌ها شده است، عنوان کرد: یکی از برنامه های سال ۹۶، ایجاد مکان‌های سرپوشیده برای بانوان در پارک‌ها است تا بتوانند به راحتی ورزش کنند.

پیرنیا همچنین به تشریح برنامه های فرهنگی و ورزشی در محله های شهر یزد پرداخت و افزود: طرح شورایاری به همین منظور در محله های یزد اجرا خواهد شد تا مردم هر محله بتوانند برای خودشان برنامه ریزی کنند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..