فرزند دار شدن ۳۹ درصد زوج‌ های نابارور

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران از وارد دوره درمان شدن ۵ هزار زوج ناربارو در این مرکز خبرداد و گفت: ۳۹ درصد مراجعه کنندگان برای درمان به این مرکز دارای فرزند شدند.

دکترحمید چوبینه درباره فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری رویش اظهارکرد: با گذشت سه سال از ایجاد و راه اندازی این مجتمع درمانی حدود ۷ هزار زوج پرونده درمانی تشکیل دادند و حدود ۵ هزار زوج دوره درمان و صاحب فرزند شدند.


وی با بیان اینکه ماهیانه یک هزار و ۵۰۰ عمل جراحی چشم انجام می شود، افزود: سالانه حدود ۱۴ تا ۱۵هزار جراحی چشم در این مرکز با موفقیت انجام می شود.

** مراجعه بیماران خارجی به مجتمع درمانی هلال افزایش داشته است


وی درباره رشد ۱۰ درصدی حضور بیماران خارجی که درسال جاری برای درمان، به مجتمع دارویی درمانی هلال ایران آمدند،‌ گفت: در سال جاری حدود ۳۳۰ بیمار از کشورهای همسایه همچون عراق، عمان، تاجیکستان برای درمان به ایران آمدند.

وی بیشترین دلیل حضور این بیماران در ایران را انجام درمانهای ارتوپدی اعلام کرد و افزود: بسیاری از این بیماران مجروحان جنگ‌های منطقه هستند،‌ که برای درمان به ایران می آیند.
وی یکی از دلایل مراجعه بیماران خارجی را انجام عمل جراحی و رسیدگی توسط کادر درمانی متعهد دانست و گفت:

بیشترین مراجعین برای انجام عمل ارتوپدی و چشم هستند.

چوبینه با اعلام اینکه حضور این تعداد بیمار خارجی حدود ۶۰ میلیارد ریال برای ایران ارزآوری به همراه داشته است، تصریح کرد: به جز ارزآوری، اشتغالزایی و توسعه گردشگری سلامت نیز از نتایج حضور این افراد در ایران است.

وی احداث مرکز ژنتیک، سلامت، مادر،‌ کودک و جنین یکی دیگر از فعالیت های انجام گرفته درسال جاری در مجتمع درمانی هلال احمراست وگفت: با ایجاد این مرکزغربالگری مادران باردار، اختلالات کروزمی و مشاوره پیش از ازدواج و فرزندآوری انجام می شود.

چوبینه ایجاد بانک خون را ازدیگر فعالیت ها این مرکز درمانی برشمرد و افزود: به منظور راحتی حال بیماران دیالیزی و بیمارانی که نیاز به فرآورده های خونی دارند بانک خون با مجوز سازمان انتقال خون ایجاد شد که کمک زیادی به بیماران می کند.

وی اهداف هلال احمر و صلیب سرخ را کمک به همنوعان و تسکین آلام بشری است، گفت: در این راستا در یازده ماه گذشته با کمک خیران حدود ۱۰ میلیارد ریال خدمات رایگان و با تخفیف به نیازمندان ارائه شده است.

مدیرعامل مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران درباره برنامه و فعالیت های این سازمان درسال آینده اظهارکرد: عملیات احداث ساختمان مرکز چشم پزشکی که یک سال و نیم متوقف شده بود، با کمک مقامات ذی صلاح و خیران آغاز شد و به اتمام رسید و امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد.

چوبینه از اخذ مجوز‌های لازم برای احداث مرکز جامع تصویر برداری که شامل سی تی اسکن و ام آر ای می شود، خبر داد و گفت: با کمک بخش خصوصی این مرکز احداث خواهد شد.
چوبینه احداث مرکزجامع بیماران سرطانی و مرکز جامع توانبخشی را از دیگر برنامه‌های مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در سال ۹۶ اعلام کرد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..